אולי השנה נזכה לשקט? מבצע אכיפה ארצי נגד מכירת חזיזים ונפצים

ייבוא, מכירה או החזקה של צעצועים מסוכנים, מהווה עבירה פלילית, והעונש המרבי הוא שנת מאסר וקנס של עד 30,000 שקלים • מינהל אכיפה והסדרה במשרד הכלכלה, יחד עם משטרת ישראל והרשויות המקומיות, יאכפו את איסור מכירת הצעצועים המסוכנים

חדשות בארץ 10.2.2020 | 17:32


נפצים שנתפסו בשנה שעברה | צילום: דוברות המשטרה


שלושים יום קודם החג ואנו מכינים את לבנו ואת ילדינו לקולות המבעיתים, הצפויים ללוות אותנו, כמנהג מגונה לקראת מחיית המן.

מספר הנפגעים פיזית מנפצים, זיקוקים, דמויי רובים ואקדחים, חזיזים, כלי איירוסופט, כדורי נפץ, אבקות שריפה וכדומה, גבוה מאוד. אולם מספר הנפגעים הנפשיים, כלל לא ידוע.

מוכרים או מחזיקים צעצועים מסוכנים? אל תסכנו ולא תסתכנו! מבצע אכיפה ארצי של משרד הכלכלה והתעשייה ומשטרת ישראל יוצא לדרך.

ייבוא, מכירה או החזקה של צעצועים מסוכנים, מהווה עבירה פלילית, והעונש המרבי הוא שנת מאסר וקנס של עד 30,000 שקלים.

חג הפורים הקרב ובא, טומן בחובו סכנות ממשיות לילדינו, כאשר הם משחקים בצעצועים מסוכנים או חשופים להם. על כן יוצא לדרך בימים אלו, מבצע אכיפה משולב למיגור הצעצועים המסוכנים, בחנויות המוכרות צעצועים מסוכנים, בהובלת מינהל אכיפה מסחר ומדידה במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם משטרת ישראל והרשויות המקומיות.

מינהל אכיפה והסדרה, באמצעות האגף לאכיפה במסחר במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם משטרת ישראל והרשויות המקומיות, מפעילים אכיפה מוגברת, בחנויות המפיצות צעצועים מסוכנים לקראת חג הפורים. המבצע החל השבוע, ויימשך עד לערב חג הפורים.

במהלך המבצע יפקדו מפקחי מינהל אכיפה ומדידה, עשרות עסקים ביישובים בכל רחבי הארץ, ובכפוף לממצאים שיימצאו ולסמכויות לפי החוק, יתפסו מגוון צעצועים מסוכנים, ובכללם: רובים ואקדחים (דמוי כלי ירייה), נפצים, זיקוקים, חזיזים, כלי איירוסופט, טילים, כדורי נפץ, אבקות שריפה, זיקוקי דינור ועוד. כתבי אישום יוגשו כנגד מפרי החוק וימוצה עימם הדין בבתי המשפט.

תלמידי בתי הספר, ילדים ונוער, אינם מודעים לסכנות הרבות, להן הם חשופים, כאשר הם משחקים בצעצועים המסוכנים ולסכנות בשימוש בהם, אשר יכולים לגרום לנזקים גופניים חמורים ביותר ובלתי הפיכים להם ולסביבה. כמו כן, עלולים לגרום לשריפות, בהלה ורעש בלתי סביר, זאת, בנוסף על הפצעים, הצלקות, קטיעת אצבעות, פגיעה בעיניים וכוויות חמורות הנגרמות מכל אלה.

מינהל אכיפה והסדרה קורא לאנשי החינוך, להורים ולילדים עצמם, להימנע מרכישה (גם לא דרך האינטרנט מאתרים בחו"ל) ולא להשתמש בצעצועים מסוכנים, ולהזהיר את הילדים ובני הנוער מהשימוש בהם.

נאוה זקן, יו"ר הוועדה הבין משרדית לצעצועים מסוכנים, קראה להורים לקחת אחריות על ילדיהם ולשמור עליהם היטב מפני הסכנות הטמונות בצעצועים המסוכנים. זאת על מנת שנעבור את החג בשלום ובשמחה רבה. "אל תגידו לא ידענו. הישמרו מפני צעצועים מסוכנים והשימוש בהם. חג הפורים הקרב ובא, עלול לטמון בחובו סכנות ממשיות לילדינו בשל השימוש במשחקים היכולים לגרום נזקים גופניים חמורים ובלתי הפיכים, לילדים ולסביבה".

וגם, יש מלשינון. "אנו קוראים לכל מי שיש לו מידע על מכירת צעצועים מסוכנים ו/או נפגע מהם, להגיש תלונה למשרד הכלכלה והתעשייה באמצעים המפורטים באתר האינטרנט של משרד הכלכלה והתעשייה".

גם ביזנעס קורא לקוראיו, לא להסס מלפנות לגורמים הרלוונטיים, אם יש מידע על אדם או עסק המוכר מלאכי חבלה אלו. זה עניין של פיקוח נפש.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום