יוטס לישראל: השוחט הוותיק נפטר בנכר

הרב יוסף אפרתי ז"ל, המריא לפני כחודש מישראל לארגנטינה יחד עם משלחת שוחטים ומשגיחי כשרות, לשחיטה במפעל בשר ממנו מיובא בקר לישראל • בעקבות אירוע רפואי שעבר ביום שישי לפני כשבוע הוא פונה לבית החולים, שם נפטר לדאבון לב • על מועד הגעת ארונו לארץ ועל מסע ההלוויה נמשיך ונעדכן

ברוך דיין האמת 10.2.2020 | 17:58

הרב יוסף אפרתי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

הרב יוסף אפרתי ז"ל בן ה-82 מבני קהילת עדת תימן המתגורר במושב ברקת, המריא לפני כחודש מישראל לארגנטינה, יחד עם משלחת שוחטים ומשגיחי כשרות לשחיטה במפעל בשר ממנו מיובא בקר לישראל.

בעקבות אירוע רפואי שעבר לפני כשבוע ביום שישי, הוא פונה לבית החולים בעיר ויז'ה מרסדס על גדות נהר קינטו, לשם הוא הגיע במצב קשה של קריסת מערכות.

בבית החולים הוחלט לבצע ניתוח, שם התברר כי ה'גידול' נראה בבדיקת ה-CT אינו גידול כפי שחשבו. לאחר מספר הליכים רפואיים המדדים התייצבו, אך הרב יוסף לא התעורר. בשבת בבוקר, כאשר שוחט מתלמד נמצא לצידו כל העת - הוא נפטר למגינת לב. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחר ולאחרונה הוחלט במדינה על נהלים חדשים בכל מה שקשור להעברת נפטרים, והליכים בירוקרטיים נוספים, הועברה גופת המנוח ז"ל לחדר קירור בבניין של בית המשפט העירוני, עד להטסתו ארצה, לאחר שיועבר לבירה בואנוס איירס. 

השוחט יוסף ז"ל, יומיים לפני שאושפז בבית החולים

המנוח עשה ביטוח נסיעות לחו"ל, כך שישנו כיסוי כלכלי להליכים, אך הבירוקרטיה בארגנטינה מורכבת. בני המשפחה פנו למתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, שפועל מאז אמש לזירוז ההליכים והטסתו המהירה ארצה, וזאת בסיועם של אנשי נציגי חברה קדישא המקומיים. בנוסף, פנו גם למשרד החוץ וכל מי שיכול לפעול לזירוז ההליכים.

בתו של המנוח שוחחה עם 'בחדרי חרדים' ואמרה כי אביה שימש כשוחט מטעם הרבנות הראשית זה למעלה מ-35 שנה. "מה שאפיין אותו הוא אושר, יושר, צניעות ואהבת המשפחה". הבת הוסיפה וספרה כי "הוא אמור לנחות בישראל בשישי בלילה לאחר כניסת השבת, אבל אנחנו יודעים שנשמתו לא תנוח אם גופתו תחלל את השבת".

מסיבה זו פנו בני המשפחה כאמור, לארגון זק"א, וכן לבכירי הליכוד, משרד החוץ ונוספים, על מנת לזרז את ההליכים בירוקרטיים, כדי שגופתו תוטס לישראל ותספיק להגיע לפני כניסת השבת, אז, תיערך לו הלוויה בבית העלמין במושב ברקת - הסמוך לנמל התעופה בן גוריון - שם התגורר יחד עם רעייתו שמש הי"ו.

בני המשפחה מבקשים מהגולשים להתפלל וללמוד פרקי משניות לעילוי נשמת המנוח הרב יוסף בן יחיא ז"ל.

על מועד הגעת ארונו לארץ ועל מסע ההלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום