השוחט הנודע נעקץ מיתוש בברזיל, הוטס לארץ ונפטר

השוחט והמוהל הנודע רבי עוזיאל יצחקי זצ"ל מרבני העדה התימנית בעפולה, מי שמל מאות ילדים ונודע כשוחט ברבנות הראשית נעקץ על ידי יתוש בברזיל שם שהה לצורכי שחיטה מאז מצבו הדרדר, הוא הוטס לארץ וכאן נפטר על שולחן הניתוחים. יהי זכרו ברוך

ברוך דיין האמת 10.2.2020 | 09:47

אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: השוחט והמוהל הנודע רבי עוזיאל יצחקי זצ"ל מרבני העדה התימנית בעפולה, הוא היה שוחט ומוהל במשך שנים רבות לפני שבועיים נעקץ על ידי יתוש בפרגוואי שבברזיל לשם יצא עם צוות שוחטים של הרבנות וגופו לא עמד אך נפטר למגינת לב בגיל 66.

הרב הוטס לארץ במצב קשה מאוד ואושפז אתמול (ראשון) בצהריים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'בלינסון' בפתח תקווה, בני משפחתו ביקשו רחמי שמיים לרפאותו השלמה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה על שולחן הניתוחים. 

הרב עוזיאל יצחקי זצ"ל שגדל על ברכי יהדות התימן המעטירה בירושלים הנהיג ונהג את מנהגי יהדות תימן המקוריים תושבים בעפולה מספרים ל'בחדרי חרדים' "בכל מקום שהיה הוא היה משרה שמחה, במשך שנים רבות שימש שוחט ומוהל ותחת ידיו נימולו מאות ילדים".

הרב אביעד ערוסי מתלמידיו שלמד אצלו שחיטה ומילה מספר ל'בחדרי חרדים' "לפני שיצא לשחיטה ביקש להקים שם בית מדרש לשוחטים יחד עם המשלחת שמגיעים למקום, הוא היה אדם גדול משכמו ומעלה בחיזוק ובדקדוק ובהלכה רבים שיבחו אותו על העמדת המנהגים של בני תימן בדקדוק של מסורת תימן".

שימש כגבאי בית הכנסת 'בית ישראל עץ חיים' בעפולה ונודע כאיש חסד ורב פעלים, אוהב תורה והעמיד תלמידים הרבה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות שחלקם עדיין לא נישאו. 

בני משפחתו ששהו לצידו בברזיל בעקבות מצבו ולא הספיקו להגיע ארצה אמורים לשוב לארץ למסע הלוויה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום