משרד הבריאות ממליץ לשקול לבטל נסיעות למדינות שונות באסיה‎

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 12, במשרד קיימו הערכת מצב ובתומה פרסמו המלצות חדשות לציבור, לפיהן כדאי להימנע מנסיעה שאינה נחוצה למספר מדינות באסיה בהן תאילנד, הונג קונג ויפן. משרד החוץ: ההודעה תגרום נזק כבד

בריאות 9.2.2020 | 18:26

פלאש 90

בהלת הקורונה: כפי שפורסם לראשונה בחדשות 12, משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי הוא ממליץ לשקול לבטל נסיעות למספר מדינות באסיה עקב החשש מהנגיף - זאת לצד אזהרת המסע הקיימת לסין. המשרד ביצע הבוקר הערכת מצב וכעת מומלץ לציבור לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטייוואן. 

משרד הבריאות גם הרחיב לאחרונה את הגדרת ה"חשד לנגיף הקורונה". לפי הגדרה זו, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או אדם ששהה באחד מהיעדים שצויינו במהלך 14 הימים האחרונים, ובנוסף הופיעו אצלו תסמינים כמו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר - נחשב ל"חשוד בקורונה". 
 
כל מי שנחשד כי נדבק בנגיף, כלומר מי שעונה לקריטריונים הללו, צריך לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד. על החשוד בקורונה להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית - ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

בהודעת משרד הבריאות הדגישו כי בהתאם להנחיות קודמות - בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין, ורק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מהמדינה. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות למניעת התפרצות המחלה", נכתב בהודעה. "רק במאמץ משותף של כולם נצליח להתמודד עם התפרצות אפשרית בישראל".

"ביממה האחרונה, לאחר עבודה שעשינו, החלטנו שנכון לומר לציבור לשקול את הנחיצות בנסיעה ליעדים נוספים ובהם: יפן, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, דרום קוריאה, טייוואן ומקאו – תחשבו אם הנסיעה ליעדים האלה לא חיונית, אז אפשר לוותר עליה", הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, "אנחנו רואים את העלייה במספר החולים וחושבים שצריכים להיות זהירים. זו לא אזהרת מסע אלא קריאה עבורכם לשקול את הנחיצות".

במשרד החוץ העבירו ביקורת על הודעת משרד הבריאות ומסרו: "אנחנו מבינים את החשש מהתפשטות הקורונה, אבל מדובר בהחלטה שלא לוקחת בחשבון שיקולים מדיניים חשובים. אף מדינה בעולם לא נקטה בצעד כזה ואנחנו עלולים לשלם עליו מחיר מדיני מול המדינות הללו". 

המועצה לצרכנות: "לא תוכלו לבטל את כרטיס הטיסה"

בהתאם להנחיות החדשות ומחשש שרבים ינסו לבטל את כרטיסי הטיסה שלהם, פרסמה המועצה לצרכנות: "כל עוד אין הנחיה של משרד הבריאות לאיסור טיסה ליעד מסוים והמטוס ממריא - הצרכן יכול לבטל רק על פי הדברים הקבועים בחוק, בהתאם לביטוח שהוא עשה לכרטיס טיסה, ואם לא עשה הוא צריך לבטל 7 ימים לפני הימים הקבועים בחוק".

"אפשר להבין את כל הצרכנים שחוששים לנסוע למזרח אסיה", המשיכו במועצה לצרכנות. "אבל כל עוד אין איסור טיסה, אין שום עילה חוקית שתאפשר לצרכן לדרוש את התשלום על הכרטיס בחזרה. יש חברות שמיוזמתן דחו את הטיסות, אבל אנחנו כבולים להוראות חוק הגנת הצרכן. אין לנו דרך שנוכל להשיב לצרכנים את כספם".‎

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום