איך הכי זול לחמם את הבית?

מיהו זולל האנרגיה הגרוע ביותר ומהו מכשיר החשמלי שחוסך לכם הכי הרבה כסף? בשבוע הקר ביותר של השנה מומלץ לדעת את הדברים האלו

מזג האוויר 9.2.2020 | 17:47

תנור חימום צילום: pixabay

שאלת השאלות במהלך החורף כולו היא כמה עולה לנו תענוג חימום הבית. אין ספק כי החימום הכרחי ואי אפשר להסתדר בלעדיו, אך בכל בית מחפשים את האפשרויות הזולות יותר – מכיוון שבכל מקרה חשבון החשמל בסוף החודש יוצא גבוה.

אז כמה זה עולה לנו?

על פי נתונים של משרד האנרגיה, עולה כי מפזר החום הוא זולל החשמל מספר 1, אחריו יש את הרדיאטור ותנור הספירלות. הפעלה של כל אחד מהשלושה, עולה בערך 1 שקל לשעה. במקום הראשון בחיסכון נמצא המזגן, שעובד ללא גוף חימום ועולה כשליש מהמחיר של מפזר החום, רדיאטור או תנור ספירלות – 30 אגורות לשעה.

חימום בסולר או בגז יקרים פי שניים ועולים כשני שקלים לשעה. חימום בסולר עולה לנו ארבעה שקלים לשעה.

איך בכל זאת חוסכים? 

  • ראשית מקפידים על רכישת מזגן בדירוג אנרגטי גבוה, החוסך לנו בצריכת החשמל. החיסכון יכול להגיע עד 20% מצריכת האנרגיה של מזגן שאין לו דירוג אנרגטי גבוה.
  • מנקים את הפילטרים מדי תקופה. צריכים לזכור כי לפילטרים יש השפעה על חימום יותר מאשר על קירור, ולכן ראוי להקפיד לנקות אותם ולאפשר למזגן לפעול כראוי עם זרימת אוויר חופשית.
  • דואגים להפנות את פתחי התריסים של המזגן לכיוון החדר.
  • שומרים על טמפרטורה של עד 25 מעלות. צריכים לזכור כי כל מעלה שאנו מוסיפים, מגדילה את צריכת החשמל בכ- 5 אחוזים.

החורף הוא עובדה מוגמרת ונמצא איתנו למהלך התקופה הקרובה, יש בידנו ליהנות ממנו ולנצל אותו על מעלותיו, וגם לחסוך בדרכים הנכונות. מקפידים על רכישת מזגן איכותי, ונהנים מבית חם ונעים לאורך החורף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום