שגריר ארה"ב בישראל: "פעולה חד צדדית תסכן את תוכנית השלום האמריקנית"

על רקע העימות בין הליכוד ושר הביטחון נפתלי בנט סביב הרצון להחיל ריבונות ביהודה ושומרון: שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן אומר הבוקר "כל פעולה חד צדדית לפני סיום הליך הוועדה מסכנת את תוכנית השלום וההכרה האמריקנית בריבונות"

מדיני 9.2.2020 | 11:40

פלאש 90

'עסקת המאה': שגריר ארה"ב דויד פרידמן התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות לסיפוח מיידי של בקעת הירדן ואמר: "חזון השלום של הנשיא טראמפ הוא תוצר של יותר משלוש שנים של התייעצויות צמודות בין הנשיא, ראש הממשלה נתניהו והצוות הבכיר שלהם. כאמור, החלת החוק הישראלי על השטח שהתוכנית מספקת להיות חלק ממנה".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף פרידמן: "ישראל כפופה להשלמת הליך מיפוי על ידי ועדה משותפת ישראלית-אמריקאית. כל פעולה חד צדדית לקראת סיום הליך הוועדה מסכנת את ההכרה בתוכנית ובאמריקה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש בכנס בחירות במעלה אדומים: "אנחנו בעיצומו של תהליך המיפוי בשטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה הרבה שטח, 800 ק"מ של גבול. אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה, אני סומך עליו לגמרי ואני סומך עליי לגמרי. אבל אני לא סומך על בני גנץ. אם זה תלוי בגנץ – זה לא יהיה". עוד הוסיף: "חיכינו מ-1967 ואנשים עושים עניין מכמה שבועות".

נתניהו אמר כי עסקת המאה "כוללת מהפך היסטורי. עד עכשיו, בכל התוכניות המדיניות, ישראל היא זו שנדרשה להסכים לוויתורים ממשיים. קראו לזה ״מחוות״. הפלסטינים לא נדרשו לתת שום דבר. עכשיו קרה ההפך הגמור – ישראל מקבלת דברים ממשיים ואילו הפלסטינים צריכים למלא שורה של דרישות. בין אם הפלסטינים יעמדו בדרישות או לא, ישראל תזכה לגיבוי אמריקני על החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, כולם בלי יוצא מן הכלל".

בתגובה אמר יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט: "‏לעולם לא יהיה רגע יותר מתאים להחלת הריבונות בארצנו. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להביא את החלת הריבונות ביהודה ושומרון להצבעה מיידית בממשלה. ראש הממשלה, אנחנו נהיה לימינך. ללא ריבונות, נקבל מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים", כתב בנט בטוויטר.

גורמים בליכוד הגיבו הבוקר (ראשון) לדברי בנט ואמרו כי, "בנט מנסה לתפוס טרמפ על תכנית החלת הריבונות שראש הממשלה נתניהו הביא ב-3 שנות עבודה עם הנשיא טראמפ. בנט לא מכיר את הפרטים ולא את המהלכים הדיפלומטים מול הממשל האמריקאי"

הגורמים מוסיפים כי, "האמירות שלו רק מסכנות את החלת הריבונות שראש הממשלה נתניהו מקדם בתיאום ובהסכמה עם האמריקאים. בזמן שבנט מנהל שיחות צד עם בני גנץ שיהיה תלוי באחמד טיבי, מלאכת המיפוי כבר בעיצומה והחלת הריבונות תושלם תוך זמן קצר".

גורמים בימינה מסרו בתגובה: "לא ברורה לנו להיטותו של נתניהו לירות בנגמ"ש ולתקוף את השותפים הטבעיים ביותר שלו בהווה ובעתיד – הציונות הדתית. אין לנו שום כוונה להיגרר לשיח הזה. נמשיך להוביל קמפיין חיובי וענייני, לדרוש ריבונות כאן ועכשיו, ולקדם את האינטרסים החשובים של מדינת ישראל בביטחון, במשפט, בחינוך, בזהות היהודית, בתחבורה, ועוד".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום