דיווח: נתניהו ייפגש עם יורש העצר הסעודי

דיווחים ערביים כי ישנם מגעים אינטנסיביים לקיום פסגה בבירת מצרים קהיר - בין ראש הממשלה נתניהו לבין נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן

מדיני 7.2.2020 | 11:23

ביבי משוחח עם מוחמד סעוד צילום: צילום מסך

בשעה האחרונה (שישי) מתקבלים דיווחים ערביים כי ישנם מגעים אינטנסיביים לקיום פסגה בבירת מצרים קהיר - פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

ב"ישראל היום" דווח, כי "שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מנהל שיחות לקראת הפסגה מזה מספר חודשים".

עוד דווח כי קשרים אינטנסיביים מתקיימים בין וושינגטון, ישראל, מצרים וסעודיה לקיום פסגת קהיר, במהלך השבועות הקרובים וכי המטרה היא שנתניהו ייפגש עוד לפני הבחירות עם מוחמד בן סלמאן.

עוד דווח כי "איחוד האמירויות הערביות, סודן, בחריין ועומאן ישתתפו גם בפסגה". גם מלך ירדן זומן, אך המלך עבדאללה לא אישר את השתתפותו, מכיוון שהוא רוצה כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ישתתף גם הוא בפסגה.

אם הדבר אכן יקרה יהיה זה מהלך עולמי ולא צפוי. אך כזכור, בספטמבר 2017 על פי דיווחים ממספר אתרים ערביים, קצין מודיעין מהאיחוד האמירויות שדיבר בעילום שם מאחר ונאסר עליו לדבר עם התקשורת, אמר כי הנסיך מוחמד בן סלמאן ערך בחשאי ביקור סודי בישראל בליווי בכירים בממשלה הסעודית. ביקור שכלל משלחת גדולה של אישים ביטחוניים וצבאיים, ובהם ד"ר אנואר אשכי - גנרל בדימוס בצבא הסעודי.

עוד דווח אז כי תחנת הרדיו של 'קול ישראל' בשפה הערבית ציטטה את הידיעה מאתר חדשות סעודי "אילאף", לפיה נסיך בכיר ממשפחת המלוכה הסעודי ביקר בירושלים בחשאי והתייעץ עם גורמים רשמיים בישראל על כוונתם לחדש את שיחות השלום המתנהלות באזור המזרח התיכון.

במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ סירבו אז להגיב על הדיווח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום