מה חושב שר החוץ המרוקאי על עסקת המאה

"הממלכה מעריכה את מאמצי השלום שעושה ממשלתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר שציין כי וושינגטון מדברת לראשונה על פיתרון של שתי מדינות", כך אומר בין הייתר שר החוץ המרוקאי בתגובה לתכנית המאה

מדיני 7.2.2020 | 10:12

מחאות הפלסטינים נגד תכנית המאה צילום: פלאש 90

"פלסטין אינה הנושא הראשון שלנו, אנחנו לא צריכים להיות יותר פלסטינים מהם". כך אומר שר החוץ המרוקאי נאסר בוריטה.

השר אמר כי עמדת מרוקו ביחס לתוכנית השלום האמריקאית המכונה "עסקת המאה" צריכות להיות רציונאליות ולא באמצעות סיסמאות פומביות ריקות כפי שעשו מדינות מסוימות.

בוריטה הוסיף כי "מה שמעסיק את מרוקו, זו עמדת הרשות הפלסטינית ביחס לעמדתנו, לא מה שהעיתונות אומרת".

הוא ציין כי "מרוקו מתבססת על קיומה של יוזמה אמריקאית, וכל יוזמה חייבת להיות חיובית כיוזמה, אך אינה נוטלת ממנה את הזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים את הזכות לדחות את היוזמה".

"הממלכה מעריכה את מאמצי השלום שעושה ממשלתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר שציין כי וושינגטון מדברת לראשונה על פיתרון של שתי מדינות", הוא הוסיף כי "לפלסטינים יש את הזכות לקבל או לדחות את העסקה ואסור לנו להיות יותר פלסטינים מהפלסטינים עצמם".

בתגובת לביקורת קשה מצד חברי מפלגת הצדק והפיתוח, שרואים בסוגיה הפלסטינית את הנושא הלאומי הראשון עבור מרוקו, אמר בוריטה כי "הנושא הראשון של הדיפלומטיה המרוקאית הוא סוגיית הסהרה המרוקאית."

הסהרה המערבית במרוקו, היא חבל הארץ השנוי במחלוקת מזה עשרות שנים, ובעבר מזכ"ל האו"ם הגדיר אותו כלא פחות מ"שטח כבוש" בזמן שמקורו רואים את החבל כמרוקני לכל דבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום