בכיר בממשל הסודני התפטר במחאה על פגישת המנהיג ונתניהו

חילוקי דעות קשים בסודן אחרי הפגישה הדרמטית השבוע בין מנהיג המדינה לראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו. האחראי על המחלקה המדינית במועצה הריבונית, רשאד א-סראג', הגיש את התפטרותו • המנהיג: "המפגש עם נתניהו יניב רווחים רבים בעבור סודאן שחווה מצוקה כלכלית"

חדשות בעולם 5.2.2020 | 18:56

נתניהו עם מנהיג סודן צילום: חיים צח, לע"מ

‏התפטרות ראשונה בסודאן בעקבות פגישת המנהיג אל-בורהאן עם רה"מ נתניהו באוגנדה. האחראי על המחלקה המדינית במועצה הריבונית, רשאד א-סראג', הגיש את התפטרותו.

בתוך כך, מנהיג סודאן אל-בורהאן אמר במפגש עם עיתונאים על פגישתו עם נתניהו: "המפגש עם נתניהו יניב רווחים רבים בעבור סודאן שחווה מצוקה כלכלית, הוסכם שחברות זרות שטסות מישראל יוכלו לעבור במרחב האווירי הסודאני, ראש ממשלת סודאן ידע על הפגישה לפני כן".

‏עוד אמר מנהיג סודן. אל-בורהאן: "המפגש הוכן במשך 3 חודשים במסגרת שיחות הכנה גם עם נתניהו וגם עם שר החוץ האמריקני, הפגישה עם נתניהו קשורה להזמנה שלי לוושינגטון, בקרוב סודאן תוסר מרשימה המדינות התומכות בטרור, תוקם וועדה משותפת (של הממשלה והמועצה הריבונית) שתעריך את היתרונות והחסרות ביחסים עם ישראל."

רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11, מוסיף, כי עם כל העיסוק שלנו במי כן יוכל לטוס או לא, "הסיפור כרגע נמצא בזירה הסודאנית, קרי אל-בורהאן מנסה לומר לציבור - מה שעשיתי הוא בשבילכם ולמענכם ולא בעבורי."

בתוך כך ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, מברך על ההודעה שהוציא אתמול מנהיגה הזמני של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, בעניין פגישתו עם נתניהו: "אנו נמשיך להיות מחויבים לצעוד קדימה כדי להשלים את מה שמוטל עלינו בתקופה המעבר החשובה וכדי לצלוח את האתגרים שעומדים לפנינו".

לעומתו איגוד בעלי המקצועות הסודאני (ארגון אשר היה מעורב בהפיכה במדינה) מגנה את פגישת נתניהו-בורהאן ועומד על כך ש"יחסי החוץ של סודאן זו עניינה של הרשות המבצעת".

שר ההסברה הסודאני, פייסל מוחמד סאלח אמר, כי בפגישה המשותפת אתמול של הממשלה ושל המועצה הריבונית שבראשה עומד אל-בורהאן, מנהיג סודאן, הוסכם בעקבות הפגישה עם נתניהו שלא ייעשו מהלכים דומים בעתיד. הממשלה, לדברי השר, התנגדה פה אחד ליוזמה של אל-בורהאן.

מנהיג סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אמר עוד, כי "נפגשתי עם נתניהו מתוקף אחריותי ומתוך החשיבות לשמור על הביטחון הלאומי וכדי להשיג את האינטרסים של העם הסודאני."

לדבריו, סוגיית הדיון ושדרוג היחסים על ישראל נמצאת באחריות המוסדות הנוגעים לעניין בהתאם למה שנכתב במסמך החוקתי. עוד הדגיש את עמדתה העקרונית של סודאן ביחס לסוגיה הפלסטינית ואת הזכות של העם הפלסטיני להקים מדינה עצמאית- העמדה הזו נותרה בעינה ותמשיך להיות קבועה בהתאם לקונצנזוס הערבי והחלטות הליגה הערבית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום