הסופר הערבי: "המוסלמים זקוקים לשלום עם עצמם"

הסופר הערבי חוסיין עבדול-חוסיין, המפרסם מאמרים בעיתונים רבים בהם עיתונים מפורסמים בארצות הברית, מפרסם מאמר מעניין בו הוא מתייחס בצורה סדורה לאפשרויות העומדות על הפרק לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים • "לפני השלום עם ישראל, המוסלמים זקוקים לשלום עם עצמם"

מדיני 5.2.2020 | 17:26

מיכל פתאל, פלאש 90

חוסיין עבדול-חוסיין הוא סופר המתמחה בענייני המזרח התיכון והמפרץ וכותב במספר עיתונים, בהם, בכווית, לבנון, וב"סוכנות אנטוליה" הטורקית.

הוא כותב גם בעיתונים אמריקאים כגון: "הניו יורק טיימס", "וושינגטון פוסט" ו"ארה"ב היום" ולאחרונה הוא פרסם מאמר מעניין לגבי הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

"בדמיונם של הערבים ישנם שלושה פתרונות שונים לסכסוך הפלסטיני-ישראלי" כותב עבדול-חוסיין, "הראשון, הוא חזרה אל לפני שנת 1948, ו"זכות השיבה, להשמיד את מדינת ישראל ולהחיות את המדינה הפלסטינית כפי שנקבעה על ידי הקולוניאליזם האירופי לפני מאה שנה.

"השנייה" כותב הסופר, "היא חזרה לחלוקה לפני 1967, הקמתן של שתי מדינות עצמאיות, ריבוניות - פלסטין וישראל - חיות זו לצד זו, והשלישית הייתה הקמת מדינה דו-לאומית יחידה, יהודית וערבית, שתעניק זהות לכל היהודים והפלסטינים בעולם."

"הפיתרון הראשון, שמשמעותו השמדה מוחלטת של ישראל, אומץ על ידי "ציר ההתנגדות" שמובל על ידי איראן ובו ארגון החמאס, החיזבאללה הלבנוני, והארגונים שונים מעיראק, וגם המורדים החות'ים מתימן, זה אותו ציר שמטיל ספק בשואה, וטוען כי לא נרצחו שישה מיליון יהודים."

"מיותר לציין כי הפיתרון הקיצוני הזה נדחה על ידי הישראלים, והקהילה הבינלאומית בכללותה. ישראל היא מדינה המבוססת על הלגיטימיות של החלטות האו"ם ועל ידי הכרת מרבית מדינות העולם, ולמעט הקיצונים - מהאסלאמיסטים או מהאנשים הלבנים הניאו-נאצים - העולם אינו מסכים למחיקתה של מדינת ישראל."

הפיתרון השני לסכסוך הפלסטיני-ישראלי אומץ על ידי הרשות הפלסטינית, והוא דומה ליוזמת השלום הערבית בביירות משנת 2002, והוא מדבר על שלום מקיף עם ישראל על ידי פינוי של יהודים מכל הגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים, עד שיושג הסדר כזה, תומכי הפיתרון הזה דבקים בעוינותה והחרמתה של ישראל."

"אחת הדאגות של ישראל היא העמימות של המדיניות האזורית של מדינת פלסטין שתוקם, מה אם פלסטין תהיה בעלת ברית עם איראן? ומי יבטיח שטהראן לא תחמש את המיליציה העוינת את ישראל בתוך פלסטין, מי מבטיח שהפלסטינים לא יספקו לחיזבאללה את נקודות הציון של אתרים ישראלים רגישים".

הפיתרון השלישי לסכסוך הפלסטיני-ישראלי, הוא פתרון שאומץ על ידי רבים בשורות האליטה הערבית, כלומר הקמת מדינה דו-לאומית אחת, עם שוויון זכויות לכל האזרחים."

"הבעיה מבחינת היהודים, במדינה זו היא שהלא יהודים בה יהוו רוב, והיהודים יהפכו למיעוט".

"לפני השלום עם ישראל, המוסלמים זקוקים לשלום עם עצמם, שלום בין הסונים לשיעים, לא יהיה שלום ערבי-ישראלי ולא תהיה שום מדינה פלסטינית, עם הסכמים, ללא מחילה על העבר של שני הצדדים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום