חמינאי קורא לפלסטינים: "התנגדו לעסקת המאה באמצעות הג'יהאד"

מנהיגה העליון של איראן התייחס לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ ואמר כי "הפתרון לתוכנית הוא התנגדות נועזת מצד הפלגים הפלסטינים באמצעות הג'יהאד". בהמשך כינה חמינאי את ראשי מדינות ערב שתומכים בעסקת המאה "בוגדים"

מדיני 5.2.2020 | 15:05

אתר רשמי

מנהיג איראן, האייטולה עלי חמינאי, נאם היום (רביעי) בכנס לציון המהפכה האיסלאמית במדינה והעביר מסר מאיים לישראל ולמדינות ערב שתומכות בעסקת המאה שהציג הנשיא טראמפ, לדבריו, תוכנית השלום של הנשיא האמריקאי היא "טיפשית, מרושעת ומזיקה לאמריקה". חמינאי תקף את הנשיא ואמר: "תוכנית המאה תמות לפני שטראמפ בעצמו ימות".

"זה טיפשי לשבת, לבזבז כסף, להזמין אנשים בשביל תוכנית שנועדה לכישלון מוחלט", הוסיף המנהיג הרוחני של איראן. בהמשך הנאום הפציר בפלגים החמושים "להמשיך להתנגד לתוכנית". לדבריו: "איראן רואה עצמה כמחוייבת לתמוך ולעזור לפלסטינים בכל מחיר. ארצות הברית תנסה להמשיך ולקדם את המזימה בעזרת שוחד, נשק ופיתויים. מה הפיתרון? התנגדות נועזת מצד האומה הפלסטינית והפלגים הפלסטינים במטרה לגרש החוצה את הישות הציונית ואת ארצות הברית – באמצעות הג'יהאד".

בציוץ בטוויטר כתב חמינאי: "האמריקאים והציונים מקיימים משא ומתן על מה ששייך לפלסטינים". לדבריו: "פלסטין שייכת לפלסטינים. מי אתם שתחליטו מה לעשות בשטחים האלו?".

במהלך נאומו התייחס חמינאי למדינות ערב שהביעו תמיכה בתוכנית האמריקאית וכינה את מנהיגי המדינות: "בוגדניים, חסרי יכולת וכבוד לאומה שלהם". הוא טען כי "כל העמים המוסלמים ועולם האיסלאם צריך לתמוך בהתנגדות הפלסטינית".

חמינאי אף הציג פתרון משלו לסכסוך הישראלי פלסטיני, לדבריו יש "לבצע סקר מקיף בקרב כל הפלסטינים בעולם, המוסלמים, הנוצרים והיהודים – להוציא את המהגרים שהתיישבו בשטחים הכבושים – שיבחרו ממשלה". לפי התוכנית: "הממשלה שתוקם תחליט לגבי מהגרים ואנשים כמו נתניהו".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום