בסודן חוששים שהנשיא שנפגש עם נתניהו ירצח

עיתונאי בכיר בסודאן אומר לכאן 11 הערב, כי יש חשש שגורמים אסלאמיסטיים במדינה ינסו לנצל את המצב אחרי הפגישה עם נתניהו כדי לפגוע פיזית באל-בורהאן • מנגד, פעילת האופוזיציה דווקא בירכה על המהלך

מדיני 4.2.2020 | 21:02

נתניהו עם מנהיג סודן צילום: חיים צח, לע"מ

עיתונאי בכיר בסודאן אומר לכאן 11 הערב, כי יש חשש שגורמים אסלאמיסטיים במדינה ינסו לנצל את המצב אחרי הפגישה עם נתניהו כדי לפגוע פיזית באל-בורהאן, בדומה למה שקרה לנשיא מצרים, אנוואר סאדאת, שנרצח אחרי החתימה על הסכם השלום עם ישראל.

‏גורם בממשלת סודאן אומר כי להערכתו ממשלת סודאן שהתכנסה בשעות האחרונות עם המנהיג אל-בורהאן בעקבות פגישתו עם נתניהו לא תשבור את הכלים, כלומר לא תקרא לו להתפטר וההדורים ייושרו אחרי שהממשלה לא עודכנה על המהלך.

‏עוד אמר העיתונאי כי המצב הכלכלי הקשה מטריד את הציבור יותר מסוגיית הנרמול עם ישראל ולכן הסיכוי למחאות ענק, להערכתו, לא גבוה במיוחד. כך דווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

כמו כן, פעילת האופוזיציה הסודאנית, תראג'י מוסטפא, בירכה בשיחה עם כאן 11 על המהלך של המנהיג, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, להיפגש באוגנדה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני גאה בו על המהלך". היא שיבחה גם יועציו ש"מבינים את אתגרי האומה הסודאנית".

‏‎‎‎מוסטפא שחיה בקנדה ושימשה בעבר כחברת פרלמנט אמרה בשיחה, שהיא מקווה שהמהלך יוביל לנורמליזציה מלאה ביחסים עם ישראל. היא הלינה על כך שבסודאן לעומת ישראל לא נותנים מידע לעם בנושא. לגבי הסוגיה הפלסטינית אמרה שהיא מקווה ומאמינה שהיא תיפתר ושהזרמים הקיצוניים בקרב הצדדים יידחקו לשוליים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום