‏הריגול הסעודי, האיום מאיראן והסיוע מהמוסד

בדנמרק עצרו שרותי הביטחון במדינה שלושה חברי 'ארגון המאבק הערבי לשחרור אהוואז' - ארגון הנאבק במשטר האיראני. חברי הארגון חשודים כי ניהלו ריגול בשטח המדינה הסקנדינבית לטובת סעודיה • וגם, איך סייע המוסד הישראלי לארגון?

מדיני 4.2.2020 | 17:34

ראש המוסד | פלאש 90

שירות המודיעין הדני עצר את שלושת חברי השלוחה הדנית של 'ארגון המאבק הערבי לשחרור אהוואז', באשמה כי שימשו בפועל כסוכני המודיעין הסעודי ועסקו בריגול (מעקבים, מגע עם סוכנים) על אדמת דנמרק, כך מפרסם אתר 'אינטלי טיימס - בלוג המודיעין של ישראל'.

בשנת 2018 היה הארגון יעד למזימת התנקשות של המודיעין האיראני שסוכלה בזכות מידע שהגיע מהמוסד הישראלי.

ארגון 'ההתנגדות הלאומית של אהוואז' הוא ארגון שמתנגד למשטר האיראני, ובשנת 2005 הארגון נטל אחריות למספר פיגועי טרור, האחרון שבסדרת הפיגועים שביצע הארגון היה בספטמבר 2018 בעת מצעד צבאי לציון 38 שנים לתחילת מלחמת איראן-עיראק, אז נהרגו בפיגוע ירי 29 אנשים.

בסוף אוקטובר 2018 חשפה כאמור דנמרק בסיוע המוסד הישראלי ניסיון של שירותי המודיעין של איראן להתנקש במנהיג השלוחה הדנית של 'ארגון המאבק הערבי לשחרור אהוואז' שכרגע הואשם כי עמד בראש חוליית ריגול שפעלה בעבור המודיעין הסעודי.

המודיעין האיראני ניסה על פי החשד להוציא לפועל פיגוע ב-2018 כנגד אדם בדנמרק. הפיגוע תוכנן נגד מנהיג הסניף הדני של תנועת המאבק הערבי לשחרור העיר אהוואז.

המשטרה עצרה אזרח נורווגי ממוצא איראני ב-21 לאוקטובר 2018, באותו יום משטרת נורווגיה הודיעה כי היא סייעה לדנמרק להגיע לחשוד ולחשוף את המקרה. מסתבר שהמידע שמסר המוסד לדנים, סייע לרשויות בדנמרק למנוע חיסול של שלושת מתנגדי המשטר.

השאלה הגדולה היא האם יש שיתוף פעולה סעודי-ישראלי בכל הקשור לאיומים מאיראן, מאחר והסעודים עקבו אחר הפעילות האיראנית בדנמרק.

כזכור בנובמבר 2017 הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, התראיין לאתר החדשות הסעודי 'אילאף' ואישר כי לישראל ולסעודיה אינטרסים משותפים באזור וכי "במידת הצורך ישראל תחלוק מידע מודיעיני עם סעודיה".

עוד אמר אז אייזנקוט."לסעודיה ולישראל יש אינטרסים משותפים נגד איראן, האיום האמיתי על האזור הוא איראן".

אייזנקוט התייחס אז ליחסים של ישראל לבין סעודיה. "בדבר הזה יש הסכמה מלאה בינינו לבין סעודיה, שמעולם היא לא הייתה אויב או שנלחם בנו ואנו נלחמנו בה, אני חושב שיש הסכמה מלאה בינינו ובין הסעודים בכל מה שנוגע לציר האיראני, אנו מוכנים לשתף מידע אם יש צורך בכך. יש אינטרסים משותפים רבים בינינו לבין הסעודי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום