"נלך להסדרה": אשכנזי מסרב להתחייב שיפסיקו את העברת הכסף לחמאס

מספר 4 בכחול לבן טען כי מדיניות ישראל מול החמאס היא כישלון אך כשנשאל אם ידרוש להפסיק את העברת הכספים לארגון הטרור השיב: "לא, נלך להסדרה ארוכת טווח או שנשקם הרתעה". עוד אמר כי מפלגתו לא פוסלת את צרוף החרדים במקרה שיקימו ממשלה

פוליטי 3.2.2020 | 22:32

תומר נויברג. פלאש 90

מספר 4 בכחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי, אמר היום (שני) בראיון ל'ווינט' כי "המציאות שבה ישראל מאפשרת העברת כסף לחמאס וארגון הטרור ממשיך לירות מראה על כישלון מדיניות הממשלה", אולם אשכנזי לא הסכים להתחייב שידרוש להפסיק את העברת הכספים מקטאר אם יהיה חלק מהקבינט.

בראיון לאטילה שומפלבי התייחס אשכנזי לאופציות שיש למפלגתו להרכיב ממשלה ואמר: "אנחנו בבחירות האלה לא פוסלים ולא מחרימים אף אחד, כל מי שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית הוא שותף שלנו". לדבריו: "אנחנו נוכל להרכיב ממשלה עם כל מי שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית כולל עם מפלגות שנמצאות מימין לנו. לא במקרה השגנו רוב בכנסת, אנחנו לא פוסלים אף אחד, גם לא את המפלגות החרדיות. אנחנו גם לא פוסלים את הליכוד רק שאנחנו חושבים שרה"מ עם שלושה כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יכול להיות ראש ממשלה".

עוד טען כי סיפוח ההתנחלויות לפני הבחירות יהיה חסר אחריות: "החלת ריבונות צריך להיות מהלך מתואם. אי אפשר לעשות את זה ללא שיח עם שכנינו". עוד הוסיף על "תוכנית השלום" של הנשיא טראמפ: "אסור לעשות כאן צעדים פזיזים ללא תיאום עם הממשל האמריקני. התוכנית כולה היא הזדמנות לעשות היסטוריה ולעצב את מדינת ישראל באופן שתואם את החזון שלנו. הדבר הזה לא צריך להיעשות בממשלת מעבר".

"אני שומע שגם בצד הימני של המפה יש לא מעט מתנגדים לתכנית כולה", אמר הבכיר בכחול לבן. "אנחנו חושבים שצריך לדון בה ברצינות בממשלה יציבה, היסטוריה אי אפשר לעשות כשראש ממשלה נמצא בבית המשפט".

אשכנזי סיפר כי "בני נפגש עם הנשיא ושמע ממנו שכוונתו להגיש את התוכנית כמקשה אחת. לכן אני לא דן עכשיו באפשרויות היפותטיות. אני גם שומע לאחרונה שרה"מ בעצמו שוקל להביא את התכנית לממשלה כמקשה אחת לכן אני חושב שאנחנו דנים באפשרות שלא תקרה".

עוד אמר, שלכחול לבן יש ציר הידברות ישיר עם הבית הלבן: "אנחנו עומדים בקשר עם הבית הלבן, זה לא דבר סודי. בני ואנחנו נפגשנו עם הצוות במהלך החודשים האחרונים, לא במקרה מינינו את האלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר לשעבר, שמצוי בסוגיה וישב עם האמריקנים. אנחנו לא הופתענו מהתכנית, במידה רבה השפענו עליה".

אשכנזי נשאל גם מדוע בכירי מפלגתו שתקו במשך כמה ימים לאחר פרסום התוכנית והאם היו חילוקי דעות בין ההנהגה לגבי התוכנית? והשיב: "אנחנו לא מפסיקים לדבר. אני קצת פחות דיברתי, בני נאם, יש חילוקי דעות ויש דעות בכחול לבן. אצלנו לא מחתימים על טופס נאמנות ואנחנו לא מסתירים את הדעות. אנחנו מפלגת מרכז ויש לנו מגוון של אנשים, אבל כולם מאוחדים אחרי המצע שלנו".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום