אבל כבד בעולם הדיינות: הגאון רבי חגי איזירר זצ"ל הלך לעולמו

האיש שמרן פוסק הדור הרב אלישיב זצ"ל סמך עליו בכל הפרשות ההלכתיות הסבוכות הדיין הנודע הגאון רבי חגי נפתלי איזירר זצ"ל מחשובי וגדולי הדיינים בדור האחרון נפטר הערב בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים. פסקיו הינם נכס צאן ברזל ליושבים על מדין היה ואיננו 

ברוך דיין האמת 2.2.2020 | 23:57

הגאון רבי חגי איזירר זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת. אבל כבד בעולם הדיינות, הדיין המפורסם הגאון המובהק רבי חגי נפתלי איזירר זצ"ל נפטר הערב לבית עולמו בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים והוא בגיל 79.

בתקופה האחרונה חלה רבי חגי זצ"ל בדלקת ראות ולאחר זיהום שהסתבך מצבו הלך והדרדר והערב השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב בני משפחתו ודיינים יושבים על מדין.

בבחרותו למד בישיבת היישוב החדש בתל אביב ולאחר מכן למד בישיבת חברון בירושלים שם היה חברותא של הגאון רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל רבה של פתח תקווה וכן עם הדיין הגאון רבי אברהם שרמן שמאז לימודיו ביישוב עשו את מסלול הדיינות ביחד. 

בהגיעו לפרקו נישא רבי חגי לרעייתו הרבנית דבורה שתחי' בתו של הגאון רבי ברוך נאה זצ"ל מגדולי רבני חב"ד בנו של הגאון רבי חיים נאה זצ"ל. 

לאחר נישואיו למד במכון הרי פישל לדיינות ושימש כר"מ בישיבת הכותל. שם היה קשור בידידות עמוקה עם יבלחט"א הגר"א נבנצאל.  במשך שנים עמד בראש הכולל ללימודי דיינות בישיבת הכותל ורבים מחידושיו התפרסמו בקובץ התורני "אבני משפט" שבהוצאת הכולל.

את מסלול הדיינות החל בבית הדין בחיפה ולאחר מכן שימש כראב"ד בית הדין ברחובות ולאחר מכן מונה לבית הדין הגדול שם היה חבר הוועדה למינוי דיינים מטעם דגל התורה.

הוא מסר נפש על פרשת הגיורים המפורסמת, מאז ימי בחרותו נקשר בכל נפשו במרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל שקרבו והעריצו במיוחד וסמך עליו בכל הדברים.  היה גם בקשר ונפגש גם עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. 

הגר"ח איזרר זצ"ל נחשב כמי שהוביל קו מחמיר בפסיקותיו בבית הדין הרבני הגדול. בעיקר התבטא הדבר בתחום הגרות, הרב איזרר נקט שאין להקל בשאלת קבלת מצוות כתנאי מעכב בקבלת הגרות, לדעתו אין להקל כדברי הפוסקים שקבלת מצוות חלקית מספיקה לשם כך, בפרט כשהגר אינו מקבל על עצמו שמירת שבת

גם אחרי שיצא לפנסיה המשיך בייעוץ לדיינים רבים שעלו לביתו.  

השאיר אחריו דור ישרים מבורך בנים וצאצאים בניו: רבי יואל ראש סניף בנפש יהודית, רבי חיים מחשובי אברכי כולל בית יהודה חתנו רבי שלמה יעקובזון מתלמידי מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל.

על מסע ההלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום