בניגוד לדעת מנדלבליט: השר אוחנה מינה את דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

היועמ"ש מנדלבליט יקבע שיש מניעה משפטית למנות אותו? שר המשפטים אמיר אוחנה מינה את דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה

חדשות בארץ 2.2.2020 | 19:33

עו"ד דן אלדד | משרד המשפטים

שר המשפטים אמיר אוחנה החליט בניגוד לעמדת היועמ"ש מנדלבליט כי עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה.

היום (ראשון) שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. סעיף 23א לחוק המינויים מורה כי השר ימנה מ"מ מקרב עובדי המדינה, ולכן שמות אחרים שהועלו בפני השר לא באו בחשבון.

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר לאחר המינוי, כי "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד".

השר אוחנה הוסיף, "כולי תקווה כי המינוי יתרום לתהליך חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק. אני יודע כי זוהי גם מטרתו של עו"ד אלדד. התרשמתי מתחושת שליחות עמוקה המפעמת בו, ואני מאחל לו הצלחה רבה במשימות הרבות שעומדות בפני פרקליטות המדינה".

עו"ד אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים שונים החל מטרום ההתמחות ועד לתפקיד הרם בו הוא מכהן כעת. משנת 2013 הוא חבר בכיר בהנהלת הפרקליטות מתוקף תפקדו כמנהל המחלקה הכלכלית. הוא צבר ניסיון רב ועשיר בעיקר בתחום הפלילי, אך גם בתחומים הביטחוניים, האזרחיים, המנהליים והכלכליים.

הוא בוגר ומוסמך (בהצטיינות) של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. לימד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה וכיהן כחבר בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין, כחבר הוועדה הדנה בקובלנות משמעתיות נגד רופאים וכחבר הצוות לחיזוק שלטון החוק וטוהר המידות בשלטון המקומי.

במהלך שנותיו בפרקליטות צבר עו"ד אלדד ניסיון ניהולי עשיר. בין היתר הוא בוגר התוכנית לפיתוח מנהלים של משרד המשפטים, בוגר קורס ניהול לחברי הנהלת פרקליטות המדינה ועמית בתוכנית העמיתים לסגל הבכיר של שירות המדינה. עו"ד אלדד הוא גם סא"ל במיל', בוגר הקורס הממלכתי הבכיר למודיעין וכיום משרת בשירות מילואים בפרקליטות הצבאית כיועץ לעניינים מיוחדים.

במהלך שנותיו בפרקליטות זכה עו"ד דן אלדד לשורה של המלצות, ביניהם ניתן למצוא בין היתר את:

מני מזוז, היועמ"ש לממשלה לשעבר וכיום שופט בית המשפט העליון שכתב עליו בשנת 2013.

"במהלך כל התקופה האמורה ובעיקר מאז 2004... יכולתי לעמוד מקרוב על סגולותיו האישיות ולהתרשם מכישוריו המשפטיים המגוונים. הוא ניחן בידע משפטי נרחב ובנסיון מקצועי עשיר ומגוון בתחומים השונים של המשפט הפלילי, האזרחי והציבורי; זאת לצד הבנת עומק של מהות תפקידו של פרקליט השירות המשפטי הציבורי ומחויבות אישית... הפגין שיקול דעת בוגר וזהיר, יישוב דעת ורגישות, כמו גם גישה עצמאית וביקורתית, ולא נרתע מלהביע עמדות עצמאיות ומהליכה נגד הזרם, מקום שהדבר היה מוצדק לדעתו. ניחן בראיה ניהולית מערכתית ובמזג אישי נוח... יכולת לקיים דיאלוג פורה וביכולת לגשר על חילוקי דעות. הקריירה המקצועית המגוונת והמרשימה של עו"ד דן אלדד משקפת אל נכון את יכולותיו וכישוריו המקצועיים המגוונים, את הנסיון העשיר בתחומי המשפט השונים ואת סגולותיו האישיות הטובות, אשר עושים אותו מועמד ראוי ומתאים למלא תפקידים בכירים בפרקליטות, כמו גם במערכות ציבוריות אחרות."

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, שכיהן כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כיועץ המשפטי לממשלה וכמזכיר הממשלה שכתב עליו בשנת 2011:

"...משפטן מנוסה, ידען, בעל אופקים רחבים, מסור וחרוץ עד מאוד ודבק בערכי השירות הציבורי. נסיונו כולל הן – כאמור – את אולם בית המשפט באופן אינטנסיבי ומגוון, הן ראיה כוללת בעקבות תפקידיו בלשכת היועץ המשפטי ובפרקליטות המדינה. התרשמתי מן השילוב המעולה שבין בקיאות משפטית ברמה גבוהה לבין ערכיות חברתית ואנושית. מזיגה זו עושה אותו לעובד ציבור מן המדרגה הראשונה, הממלא את תפקידו בתחושת שליחות ובמקצועיות גם יחד. התרשמתי גם מנועם הליכותיו, מפתיחותו ומסגולותיו בהילוכו עם הבריות, ולעניות דעתי ראוי הוא מאוד לתפקידים נוספים ונכבדים בשירות הציבורי".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום