שלח: "כחול לבן תצביע בעד ההסכם אך לא תאפשר חילופי שטחים במשולש"

בכיר כחול לבן ח"כ עפר שלח התייחס הבוקר לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ והביע תמיכה בישום מלא של התוכנית, שלח הדגיש כי בכחול לבן לא יתמכו בהחלפת שטחים במשולש אך מלבד הסעיף הזה יצביעו בעד העסקה אם וכאשר יבוא לאישור הכנסת

פוליטי 2.2.2020 | 12:04

מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) התייחס הבוקר (ראשון) ל'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ והביע תמיכה בתוכנית השלום, שלח הביע הסתייגות מהסעיף המציע חילופי שטחים ואמר כי, "החזון שהציגו טראמפ ואנשיו מדבר במפורש על מדינה פלסטינית מפורזת לצד ישראל, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. זה החזון שלי", את הדברים אמר בראיון 'לגלי צה"ל'.

שלח הדגיש: "יש בעסקה סעיף אחד מגונה והוא חילופי השטחים במשולש. על זה לא צריך לדבר וכשכחול לבן תהיה בשלטון, הסעיף הזה ירד מסדר היום. חבל שהסעיף הזה שם, אבל מלבדו אנחנו נביא את העסקה לאישור הכנסת".

באשר לסיפוח מיידי של בקעת הירדן ויהודה ושומרון אמר שלח: "אתה רואה בסיפור הזה את התנהלותו של נתניהו, הרי ברור עכשיו שלא זו כוונתם של האמריקאים. אנחנו מדברים על שת"פ אזורי, נתניהו מרגיש שהוא צריך להיענות לקהל זה או אחר והתמרונים בחשכה שהוא עושה לא עוזרים".

ח"כ שלח הוסיף: "אנחנו מדברים על תמיכה בינלאומית. אנחנו צריכים שותפים לחזון שלנו, והדרך בה נתניהו התנהל רק הזיקה לחזון. אם נגיע למצב שהצד השני מתפורר ולא קיים-החזון ייפגע. אולי נתניהו מכוון לשם אבל לא כחול לבן".

לסיום התייחס ח"כ עפר שלח לקמפיין מפלגתו נגד הציונות הדתית ואמר: "לא יודע מי עשה את זה, ראיתי את זה רק כשבנט הגיב. אני לא מבין איך זה עבר. אני לא מתעסק בענייני טוב טעם, אני פוליטיקאי. כשיש ציבור מסורתי גדול שמאס בזה שהאג'נדה שלו להיות שותף מלא בחיים הישראליים נחטפה על ידי מיעוט שעוסק בהדתה-זה ברור, ולדעתי זה יבוא לידי ביטוי בהצבעה שלהם".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום