הפובליציסט הכוויתי: "החרמנו את ישראל ומה הרווחנו?"

"החרמנו את ישראל במשך 70 שנה ומה השגנו מזה? כלום!", כך קובע פובליציסט כוויתי שקורא לפלסטינים לקבל את תכנית המאה ולא להתנגד לה | שר החוץ האמריקני אמר: "הרשות הפלסטינית סרבה לתכנית השלום מראש והיא תישא באחריות לכך" | ועד כמה אבו מאזן עדיין משפיע

מדיני 31.1.2020 | 09:57

עלי פדלאללה בראיון בערוץ 'סקיי ניוז' צילום: צילומסך

"החרמנו את ישראל במשך 70 שנה ומה השגנו מזה? כלום! יש לישראל לובי כלכלי ומדיני גדול במדינות העולם, למה שלא נפיק מזה תועלת?", שאל השבוע הפובליציסט הכוויתי עלי פדלאללה בראיון בערוץ 'סקיי ניוז' בשפה הערבית.

מוקדם יותר אמר שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו לערוץ 'סקיי ניוז' בשפה הערבית, כי "הרשות הפלסטינית סרבה לתכנית השלום מראש והיא תישא באחריות לכך. על הפלסטינים לנצל את ההזדמנות שטומנת בחובה יוזמת השלום מכיוון שכל המשאים ומתנים הקודמים שניהלו בעבר לא נשאו פרי".

סגנו של אבו מאזן בפתח' מחמוד אל-עאלול אמר לרשת 'סקיי ניוז' בערבית: כי "אין כוונה להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל בזמן הקרוב. נפסיק את ההסכמים עם ישראל אם תספח את בקעת הירדן וההתנחלויות".

לפני הדברים של אל-עאלול, דיווח גל ברגר ברשת ב', כי בכירים בפתח' מתחו ביקורת חריפה על אבו מאזן בעקבות התגובה הרפה על תכניתו המדינית של טראמפ.

הבכירים אמרו ל'כאן חדשות' כי אבו מאזן נמנע מלקבל החלטות אפקטיביות ומרתיעות בישיבת ההנהגה אמש ברמאללה מאחר שהוא בורח מקבלת החלטות.

לדברי הבכירים, לראש הרשות הפלסטינית אין שום כוונה לעצור לחלוטין את התיאום הביטחוני עם ישראל ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים הפכו תחתיו למשתפי-פעולה עם ישראל.

"הרחוב כבר מזמן לא מקשיב לאבו מאזן וגם אנחנו כהנהגה איבדנו את אמון הציבור. כמה פעמים אפשר לקבל החלטות מבלי לממש אותן?! גם לו קרא אבו מאזן לציבור לצאת בהמוניו לרחובות בעקבות תכנית טראמפ – אף אחד לא היה נענה לקריאה של מי שהעלה לדרגת קדושה את התיאום הביטחוני עם ישראל", אמרו בכירים בפתח'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום