מארגנת השמחות מהקריה נפטרה מהמחלה

חסידי קרעטשניף ועשרות צאצאים נפרדו אמש ממרת בריינה ליכטנשטיין ע"ה, אשת חבר ואשת חסד בכל מאודה שהלכה לעולמה לאחר שלוש שנות מחלה והיא אך בת 66 | היא נטמנה בחלקת קרעטשניף ברחובות כשרבים ממכריה מבכים מרה את לכתה בטרם עת

ברוך דיין האמת 30.1.2020 | 21:07

נרות צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: שבורים, כואבים ומדוכדכים ליוו אמש (רביעי), קהילת קרעטשניף ברחובות למנוחת עולמים, את האישה החשובה ואצילת הנפש מרת בריינה ליכטנשטיין ע"ה, שנלב"ע מזוככת בייסורים לאחר שנות מחלה ארוכות וקשות והיא בת 66.

המנוחה ע"ה, נולדה בשנת תשי"ג להוריה, הרב זאב וולף שמואל ז"ל, ואמה הצדקנית, מרת גיטל ע"ה, שהקימו את ביתם במסירות נפש, אודים מוצלים מאש התופת של מלחמת העולם השנייה, במושב בית גמליאל הסמוך לרחובות. הוריה היו מזקני חסידי קרעטשניף ומקורבים ביותר לאדמו"ר הקודם רבי דוד משה זצוק"ל. הם חינכו את ילדיהם לתורה ולמצוות ומסרו נפשם על כל דבר שבקדושה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים.

מבית זה יצאה מרת בריינה ע"ה והמשיכה את דרכם של הוריה בעוז ותעצומות נפש, חרף צוק העיתים וזמנים קשים מנשוא שידעה המשפחה.

בהגיעה לפרקה, נישאה לבעלה יבלח"א הרה"ג ר' יצחק חיים ליכטנשטיין שליט"א, מחשובי חסידי קרעטשניף כיום ונמנה על גדולי מרביצי התורה והחסידות שבה. יחד אתו הקימה דור ישרים מבורך, בנים ובנות שעוסקים כולם בתורה ובמצוות, מחשובי האברכים בקהילה. 

מכריה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי המנוחה ע"ה, הייתה אשת חיל בכל המובנים, גומלת חסדים בגלוי ובסתר, ראש וראשון לכל מפעלי הנתינה לזולת בקהילה ומחוץ לה והכתובת לכל מי שנזקק לארגן שמחה, שמירה על ילדיו או כל עזרה אחרת. ביוזמתה נוסד בקהילה מפעל 'עזר ליולדת', אשר סיפק ארוחות חמות וסעודות שבת למשפחותיהן של יולדות".

עוד הם מספרים, כי דלת ביתה כמו ליבה הרחב, היו פתוחים לרווחה לכל דכפין, והיא עסקה לילות כימים כדי לתת מעצמה למען סובלים, נזקקים, חסרי יכולת וגלמודים. מאור פניה היה לשם דבר ורבים רבים מצאו בה אוזן קשבת למועקות, לדאגות או סתם לטרדות היום יום.

לפני כשלוש וחצי שנים חלתה במחלה קשה, הזדככה בייסורים וקבלה אותם באהבה. לא נפלה ברוחה ולא איבדה את אמונתה התמימה והצרופה, וגם לאלו שסבבו אותה – לא נתנה ליפול לזרועות הייאוש המכרסם.

אמש במעמד ילדיה וחתניה, האומרים 'קריאת שמע' אצל מיטתה – יצאה נשמתה בקדושה ובטהרה ועלתה לגנזי מרומים. קהל עצום של בני המשפחה, ידידים, קרובים ומכרים, בני הקהילה ואחרים – ליוו אותה בדרכה האחרונה לבית העלמין ברחובות, שם נטמנה בחלקת קרעטשניף סמוך להוריה.

במסע הלוויה, ספדו לה תמרורים רבי נחמן הרשקוביץ – מחשובי האברכים בקהילה, אשר העלה על נס את מסירותה לחינוך ילדיה ואת מפעלי החיים שהקימה בהיותה גומלת חסדים מיוחדת במינה; האדמו"ר מביטשקוב, שגולל את מסכת הידידות האמיצה וארוכת השנים של המנוחה ע"ה עם משפחתו; ובנה – הרה"ג ר' בנימין ליכטנשטיין שתיאר בדמעות, קווים לדמותה של אשת חיל מיוחדת, אשת חבר במלוא מובן המילה ואם יהודייה שהקריבה את כל אשר לה למען צאצאיה.

הותירה אחריה דורות ישרים מבורכים, בנים וחתנים יראי שמים, תלמידי חכמים, מרביצי תורה ובעלי שם, נכדים ונינים, כולם זרע ברך ד'.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום