ארב לקורבן מחוץ לבית הכנסת ופצע אותו קשות

בית המשפט המחוזי גזר בסוף השבוע שנת מאסר בפועל ו-10 חודשי מאסר על צעיר מהצפון שארב לצעיר אחר מחוץ לבית הכנסת והחל לדקור אותו עד שהביא לפציעתו הקשה ולאשפוזו

חרבות ברזל 27.1.2020 | 21:29

פיגוע דקירה, סכין צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בסוף השבוע שנת מאסר בפועל ו-10 חודשי מאסר על תנאי על תושב קריית אתא בן 21 שלפני כשלושה חודשים הוא וחבריו, חיכו לצעיר בן 20 מחוץ לבית כנסת בעיר, דקרו ותקפו אותו בנסיבות מחמירות וכתוצאה מכך הצעיר נפצע באורח קשה ושוחרר מאשפוז בבית החולים רק לאחר 10 ימים.

על פי כתב האישום, בחודש אוגוסט 2019 הנאשם וחברו חיכו מחוץ לבית כנסת שובו בנים בקריית אתא לצעיר אחר לאחר שחברו של הנאשם טען כי הוא עשה משהו לא טוב. השניים החלו לתקוף בצוותא את הקורבן באגרופים, בעיטות ובזמן שהנאשם תפס את הקורבן כדי שלא יוכל להתנגד, חברו דקר אותו מספר פעמים באמצעות סכין.

הקורבן התמוטט ופונה לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מקרע של הכליה השמאלית עם דימום, במקביל נאלץ לעבור ניתוח מציל חיים ואושפז למשך 10 ימים. בפרקליטות הגדירו את הנאשם כ"מבצע עיקרי" וייחסו לו את אותה מידת האחריות לנאשם השני שדקר את הקורבן בפועל, משפטו עדיין מתנהל.

לאחר האירוע החמור הגישה פרקליטות מחוז חיפה נגד הנאשם כתב אישום בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, עבירה שהעונש לצידה 20 שנות מאסר אך עו"ד הילה גולן ועו"ד דניאל אזולאי-טורמן שייצגו את הנאשם, הציגו בפני בית המשפט מחדלים כבדי משקל מצד משטרת ישראל ולבסוף סעיף כתב האישום הומר לעבירת אלימות פחותה משמעותית.

על הנאשם נגזרו 12 חודשי מאסר בפועל, כשבניכוי מנהלי ותקופת מעצרו לאחר האירוע, הוא צפוי להשתחרר בעוד 4 חודשים. כל זאת חרף העובדה כי בעניינו של הנאשם הוגש תסקיר מטעם שירות המבחן, במסגרתו הומלץ, להטיל עליו עונש משמעותי ומרתיע.

בנוסף ובמסגרת גזר הדין נגזר על הנאשם לשלם פיצוי כספי הכולל התחייבות מצד המתלונן שלא לתבוע בהליך אזרחי בגין הנזקים שנגרמו לו. בנוסף נקבע בגזר הדין כי הנאשם יפצה בסכום של 20,000 שקל את הקורבן שהתחייב לא להגיש תביעה אזרחית נגדו.

עו"ד דניאל אזולאי-טורמן ועו"ד הילה גולן, שייצגו את הנאשם, מסרו בתגובה: "אנו מברכות על כך שהתקבלו מלוא טענותינו בבית המשפט המחוזי ועל כך שהצלחנו להוכיח כי תלונתו המקורית של המתלונן הייתה רוויה בשקרים. במהלך הדיונים חשפנו כי חומרים רבים לא היו קיימים בתיק וזאת בעקבות התנהלות רשלנית מצד משטרת ישראל ומצד בית החולים".

עוד הוסיפו כי "כתב האישום תוקן באופן שבוטלה למרשנו עבירת החבלה בכוונה מחמירה שהינה מן החמורות ביותר במדרג עבירות האלימות, וזאת לאחר שהצלחנו לסתור את יסוד הכוונה ובפרט את רצונו של מרשנו לגרום לאותן החבלות החמורות מה שבסופו של יום הוביל לענישה מקלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום