שוטר פרץ לדירה בבני ברק ונשלח למאסר

20 חודשי מאסר בפועל ו-30 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים, נגזרו על שוטר לשעבר שפרץ לדירה בבני ברק בעת מילוי תפקידו, וגנב כסף ותכשיטים | הוא גם יפצה כספית את בעל הדירה | במשטרה מגנים את מעשיו 

חדשות בארץ 27.1.2020 | 12:30

שוטר מבצע חיפוש בבית חשוד צילום: דוברות המשטרה

כשנתיים וחצי לאחר שנעצר, השוטר לשעבר ארתור עקיבאייב, נשלח לרצות 20 חודשי מאסר על כך שפרץ לדירה בבני ברק וגנב כסף ותכשיטים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 20 חודשי מאסר בפועל, על ארתור עקיבאייב, שוטר לשעבר ששירת בבילוש דן, שהורשע בעבירות גניבה בידי עובד ציבור והתפרצות למקום מגורים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', השוטר הורשע על עבירות שביצע במהלך חיפוש בדירה בבני ברק. היה זה ביולי 2017 - תמוז תשע"ז, אז הגיע השוטר עם צוות הבילוש לבצע חיפוש בדירה ברחוב הירדן בבני ברק. במהלך החיפוש איתר השוטר מעטפה השייכת לבעל הדירה ובה כ-7,500 ש"ח במזומן. בעל הדירה נשאל למקור הכסף, ולאחר מענה המעטפה הושבה לו תוך שהתבקש להחזיק בה עד תום החיפוש. 

בהמשך החיפוש, איתר צוות הבילוש בארון חדר השינה קופסא ובה שקית תכשיטי זהב, הכוללת עשרה צמידי זהב 18 קאראט מסוגים שונים, שש טבעות זהב, שרשראות זהב (חלקן משובצות יהלומים), מספר זוגות עגילי זהב ושני שעוני נשים מזהב שאחד מהם משובץ יהלומים. בעל הדירה סיפר כי מדובר בתכשיטים שקיבל בירושה מאימו ומאחותו ז"ל ואוסף התכשיטים והוחזר למקומו. 

בסיום החיפוש, בעל הדירה עוכב לתחנת המשטרה. לפני שעזב את הבית, הניח את מעטפת הכסף על הספרייה בסלון. אחד מאנשי הבילוש, ארתור עקיבאייב, הורה לו לנעול את הדלת וקיבל לידיו את המפתח ובעל הדירה התלווה לבלשים לתחנת המשטרה. 

באותו היום, בשעה 17:45 בערך, בעוד בעל הדירה מעוכב בתחנת המשטרה, הבלש ארתור עלה על קטנוע משטרתי, נסע לדירה אליה נכנס באמצעות המפתח, וגנב מתוכה את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים. במאי 2019 הורשע השוטר ארתור בכך שבעוד המתלונן מעוכב בתחנת המשטרה, עלה על קטנוע משטרתי, נסע לדירה והתפרץ אליה באמצעות המפתח, וגנב מתוכה את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים. כאמור, לאחר שהואשם השוטר פוטר מהמשטרה.

כאמור, הבוקר השופט מרדכי לוי גזר עליו 20 חודשי מאסר בפועל וקנס. "הנאשם גם התפרץ לדירה של המתלונן, באמצעות מפתח הדירה שהופקד בידיו הנאמנות, גם גנב את הכסף והתכשיטים, בעקבות החיפוש שביצע בתוקף תפקידו... תוך שניצל לרעה את תפקידו כשוטר ואת האמון שניתן בו ובמקום לשמור על החוק, במעשיו הוא כאמור פגע פגיעה חמורה במשטרה".

עו"ד אליסף קליין, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי יש לראות בחומרה מצב בו שוטר מנצל את תפקידו ופורץ לדירתו של נחקר, המצוי בחקירה, באמצעות מפתח אותו קיבל מהנחקר מתוקף תפקידו כשוטר, כאשר במסגרת ההתפרצות גונב השוטר כסף רב ותכשיטים. בית המשפט קבע כי דינו של השוטר שביצע עבירת גניבה תוך ניצול תפקידו דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח ופיצוי כספי משמעותי".

עם הרשעתו נמסר ממשטרת ישראל: "אנו רואים בחומרה את המקרה החריג שאינו מייצג את משטרת ישראל וערכיה. מי שמבצע מעשים פסולים מעין אלו - אינו ראוי להמשיך לאכוף את החוק וליצג את שלטון החוק. בהתאם לאישום החמור נגדו, השוטר לשעבר פוטר מהשירות ואינו משרת במשטרת ישראל".

עם הרשעתו נמסר ממשטרת ישראל: "אנו רואים בחומרה את המקרה החריג שאינו מייצג את משטרת ישראל וערכיה. מי שמבצע מעשים פסולים מעין אלו - אינו ראוי להמשיך לאכוף את החוק וליצג את שלטון החוק. בהתאם לאישום החמור נגדו, השוטר לשעבר פוטר מהשירות ואינו משרת במשטרת ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום