לפני הדיון בפסילה: היועמ"ש דורש הבהרות מהח"כית

היועמ"ש דוחק את חברת הכנסת היבא יזבק לפינה ודורש ממנה תצהיר מפורט מטעמה, בה תסביר את התבטאויותיה הקשות כלפי חיילי צה"ל, זאת לקראת הדיון בוועדת הבחירות לפסילתה, שיגיע לאחר מכן גם לבג"צ

פוליטי 26.1.2020 | 23:27

אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, דורש מח"כ היבא יזבק הסברים לגבי התבטאות ממנה עלולה להשתמע תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל.

ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הוגשו מספר בקשות לפסול את ח"כ יזבק מהתמודדות בבחירות, בין היתר, בגין העילה הקבועה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסקת ב"תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

במכתב ששלח הערב (ראשון) מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ענר הלמן, לבאי-כוחה של יזבק, נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בחומרה רבה התבטאויות שמהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל.

הלמן מוסיף, כי היועמ"ש מבקש לקבל מח"כ יזבק התייחסות ברורה, מגובה בתצהיר מטעמה, בפרט לאמירה מסוף הריאיון הטלוויזיוני שנערך ב'ערוץ 13': "מראיין: האם זה חלק מהתנגדות סבירה מבחינתך, ולגיטימית לכיבוש, לפגוע בחיילים או לפגוע ברמטכ"ל. ח"כ יזבק: החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם. מראיינת: כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים? ח"כ יזבק: מה שלא לגיטימי זה המשך הכיבוש".

במשרדו של היועמ"ש מסבירים כי הבהרה זו נדרשת בכדי שיוכל היועץ המשפטי לממשלה להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום