המגיש לסמוטריץ': "איש עלוב" - השר לא נשאר חייב

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' העניק הערב ראיון ליעקב ברדוגו וירון וילנסקי בגלי צה"ל, והראיון יצא משליטה • סמוטריץ': "אין לי עניין לענות לדמגוגיה בשקל שלך" • ברדוגו: "אתה תקעת לרב רפי פרץ סכין פוליטי בגב"

פוליטי 26.1.2020 | 19:38

בצלאל סמוטריץ/יעקב ברדוגו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' העניק ראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל ובו הבהיר כי במידה ותכנית המאה של טראמפ תכלול הקמת מדינה פלסטינית, הוא יתנגד לה. " נדמה לי שיש היום רוב גדול בחברה הישראלית, בוודאי בימין, שמבין שהקמת מדינת טרור בלב לבה של מדינת ישראל היא איוולת שאסור לעשות אותה. ארץ ישראל שייכת לנו", אמר סמוטריץ', אולם עד מהרה הראיון ירד נמוך והפך לעימות אישי בין המגיש ברדוגו לשר סמוטריץ' - שניהם בעלי תפיסות ימניות.

סמוטריץ' הסביר, כי "יש אפשרות לדבר על כל מני מודלים של ניהול מוניציפלי של החיים שלהם עצמם, אבל אין להם זכות להגדרה עצמית, אין חיה כזאת עם פלסטיני, אין לו זכות לריבוניות כלשהי בארץ ישראל בין הירדן לים, נדמה לי שזאת אמת פשוטה ובשנים האחרונות היא הופכת לנחלתם של חלקים גדולים יותר ויותר בחברה הישראלית".

בתגובה, התפרץ לעברו ברדוגו ואמר "יש לך עוד חמש דקות בצלאל סמוטריץ', הנה המיקרופון פתוח, לא אני ולא ירון נפריע לך, תמשיך לתת את התיאוריות של האידיאולוגיה הימנית שלכם, ובוא נראה בסוף כמה מנדטים תספרו במדרגות ביציאה לבחירות של השני לחודש, תפילו את שלטון הימין את החלום ואת החזון, ותמשיך, הנה יש לך עוד חמש דקות".

"ברדוגו, את הציניות שלך תשמור למרואיינים אחרים", השיב לו סמוטריץ.

 "אני מגיע מלוד", ענה לו ברדוגו "בלוד אין ציניות".

סמוטריץ' הגיב לו כי "אני מגדולי המגינים על כך שגם לנתניהו מגיע שיהיה שופר בתקשורת הישראלית, אתה עושה את מלאכתך נאמנה ובכל זאת, אני אומר לך באחריות גם האמריקנים לא מצפים שממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית".

 "לא ראוי שאני אגיב לך", ענה ברדוגו "אני אגיב לך בצורה ברורה, אתה לא ראוי לתגובה".

סמוטריץ' המשיך וטען כי "אני משוכנע שמדינה פלסטינית היא איוולת, הימין מבין את זה, הליכוד מבין את זה"

ברדוגו ענה לו ש"האיוולת טמונה בדבריך, היא נעוצה בדבריך"

סמוטריץ' קטע אותו ואמר: "הבטחת לי שלוש דקות"

 "אתה לא ראוי לשלוש הדקות האלה", הגיב ברדוגו.

בהמשך שטח סמוטריץ את משנתו הפוליטית כשברדוגו מגיב לו: "תמשיך, עם הקטע הזה תקבל, אתה הרי לא הסתרת שאתה תומך בהליכה משותפת עם כחול לבן ועם בני גנץ, לא הסתרת את זה, אתה וחבריך לימין האידיאולוגי, פעם אחר פעם, אני לא נעלב".

סמוטריץ': אתה מדקלם את תיבת המסרים שנתנו לך ואחר כך אתה נעלב שאני אומר לך את זה. אני חלק מבלוק הימין ואני לא צריך להוכיח שאין לי אחות"

ברדוגו: "אתה במו ידיך הפלת את בלוק הימין ואתה יודע את זה. אני לא נעלב מאנשים עלובים".

"תעשה שיעורי בית", הגיב לו סמוטריץ'. "אני לא התחייבתי שום דבר לעוצמה, זה היה הרב רפי פרץ. אני מהרגע הראשון חתרתי לאיחוד כמה שיותר גדול".

"אתה תקעת לרב רפי פרץ סכין פוליטי בגב. בזה שיצרת את המציאות הפוליטית העכשווית", ענה ברדוגו.

סמוטריץ' סיים את הראיון ואמר: "אין לי עניין לענות לדמגוגיה בשקל שלך. כשאתה תשאל שאלות ענייניות, אני אענה, כשאתה מחפש להתריס אני לא אענה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום