סמוטריץ' עשה שיימינג והמשטרה ביקשה סיוע במציאתו

בשבוע שעבר התפרסם תיעוד בו נראה בחור צעיר תוקף באלימות נהג אוטובוס מבוגר. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לא נשאר אדיש למקרה ופרסם את תמונתו בכדי שהציבור יוקיע את מעשיו. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור במציאתו

חדשות בארץ 26.1.2020 | 14:26

הצעיר שתקף את הנהג צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון התפרסם תיעוד בו נראה בחור צעיר תוקף באלימות נהג אוטובוס מבוגר, ואף לוקח את משקפיו ואת מכשיר הפלאפון שלו, כיוון שלדבריו הנהג לא עצר לו בתחנה.

"עלה בחור ואמר לי: 'אני מקווה שאתה לא זה שלא עצר לי בכיוון ההפוך – אם זה אתה אני הורג אותך'", סיפר הנהג לאחר התקיפה לאפליקציית חדשות 12. "אמרתי 'אתה רציני? מה זאת אומרת?', אבל הוא החליט שזה אני והתחיל לקלל אותי, לא הפסיק".

הנוסעים שהיו שם ניסו להתערב לטובת הנהג, אך הצעיר איים גם עליהם. "הוא לקח לי את המשקפיים וזרק אותם, ואז לקח לי את הטלפון והתחיל לרוץ", סיפר הנהג לחדשות 12. "אחד הנוסעים, שהוא עורך דין, התחיל לרוץ אחריו, וגם אני וחייל שהיה באוטובוס. עורך הדין עצר אותו והפיל אותו לרצפה - אבל הוא זרק את הטלפון לאיזו תעלה בצד, קם, המשיך לרוץ וברח".

"פחדתי ממנו, הוא מטורף, חשבתי שהוא לא בסדר. לכן התנהגתי ככה, ניסיתי להרגיע אותו. פחדתי מאוד. 25 שנה אני באגד, וזו פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ שיתף את הסרטון וכתב, "‏אני בדרך כלל לא נוהג לעשות את זה. אבל זה מקרה חריג והפעם זה כנראה נדרש. התלבטתי עם עצמי מאתמול והחלטתי שאסור לי לשתוק. אני מעלה את הסרטון הזה כדי לעשות "שיימינג" להתנהגות האיומה של הנוסע הזה. שתפו הבקשה בכל הכוח כדי שהבריון האלים הזה יתבייש לצאת מהבית ולהראות את פרצופו ברחוב.

‏צריך להיות ברור: שום דבר, אבל שום דבר, לא מצדיק התנהגות אלימה ומבישה כל כך כלפי נהגים בתח"צ. הנהגים עושים עבודת קודש במציאות מורכבת של עבודה סיזיפית ושוחקת ובתנאים קשים, וברובם המוחלט עושים את זה נהדר וראויים לכל הערכה. יש תקלות ויש מה לשפר אבל התנהגות כזו היא פשוט מחוץ לתחום! ‏אני קורא למשטרה לעשות כל מה שנדרש בכדי לאתר את העבריין הזה ולמצות איתו את מלא חומרת הדין. עצוב לי ממש אחרי התמונות האלה".

כעת, פרסמה המשטרה את תמונתו של החשוד ואת ההודעה הבאה: ‏"אנו מבקשים את עזרתכם באיתור חשוד בתקיפת נהג אוטובוס אגד, בקו 190 מראשל"צ לת"א. התקיפה אירעה ביום חמישי, ה-23.1.20. החשוד עלה לאוטובוס בתחנה ברח' משה דיין בראשל"צ ותועד מקלל את הנהג, תוקף אותו ונמלט. כל היודע פרטים אודות החשוד מתבקש לדווח למוקד 100, או לתחנת ראשל"צ בטל': 039609444".

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "מדובר בעוד אירוע הזוי ואלים של נוסע המתנהג בבריונות קיצונית כלפי נהג האוטובוס ונוסעיו. מבדיקה ראשונית של נסיבות האירוע התחוור שהעניין החמור התפתח ללא כל סיבה הגיונית או מוצדקת, נהג האוטובוס שהבחין שמדובר בנוסע גברתן המתנהג בחוסר יציבות על גבול הטירוף הפגין איפוק רב ולא נגרר ביחד עם הנוסעים לתגרה אלימה עם התוקף, אלא נותר לשבת על מקומו במשך דקות ארוכות. הערב תוגש תלונה במשטרה כנגד הבריון על תקיפה בנסיבות מחמירות והכשלת עובד ציבור במילוי תפקידו, כמו גם איום והפעלת אלימות כנגד נוסעי האוטובוס. אין בדעתנו  לעבור לסדר היום לנוכח האירוע הקיצוני. ביטחון הנהגים והנוסעים התחבורה הציבורית אינו הפקר ואין בדעתנו להותירם חשופים על נפשם לאלימות בריונית קשה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום