אל תסתפק בפסילת יזבק - הורה לפתוח בחקירה פלילית כנגדה

אחי הנרצח בפנייה ליועמ"ש מנדלבליט: אל תסתפק בתמיכה בפסילה הצפויה של היבא יזבק - הורה לפתוח בחקירה פלילית גלויה כנגד יזבק

חרבות ברזל 26.1.2020 | 10:21

אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחי הנרצח בפנייה ליועמ"ש מנדלבליט: אל תסתפק בתמיכה בפסילה הצפויה של היבא יזבק - הורה לפתוח בחקירה פלילית גלויה כנגד יזבק.

כזכור, לאחרונה הורה היועמ"ש למשטרת ישראל לבדוק האם התבטאויות אלו אכן מהווה הסתה. בימים האחרונים נתקבלו בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת בקשות פסילה רבות על ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת בשל תמיכתה המובהקת והברורה בטרור, בין הפונים הם מפלגת הליכוד וישראל ביתנו ועוצמה יהודית לפני כן פנה ארגון בצלמו ליועמ"ש בדרישה שיורה לוועדה לפסול תומכת טרור זו.

ח"כ יזבק ידועה כעיקר בתמיכתה המובהקת במחבל סמיר קונטאר, אך ללא ספק כי זהו מצטרף למקרים רבים בהם הביעה תמיכה פומבית וטרור.

יועמ"ש ארגון בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק פנה בשם רוני קרן אחיו של דני הרן אשר נרצח בפיגוע האכזרי בנהרייה על ידי סמיר קונטאר ליומע"ש לממשלה אביחי מנדלביט ודרש ממנו כי במקביל להחלטתו הצפוייה להתקבל ביום שני, שבה ככל הנראה יחליט לפסול את יזבק מלהתמודד בכנסת, שיחליט יחד עם זאת כי הוא פותח נגדה בחקירה פלילית.

בפני היועמ"ש הובואו דוגמאות רבות לתמיכתה המובהקת של יזבק בטרור כדוגמת כך כי המחבלת דלאל מוגרבי רצחה בשנת 1978 35 ישראלים בינהם 12 ילדים. מוגרבי הובילה חוליית מחבלים מלבנון שחטפה את האוטבוס ופוצצה אותו על יושביו, יזבק הגיבה למקרה בפוסט וכתבה, "היא הספיקה לעשות כל כך הרבה למרות שהיא מתה בגיל 20" וסיימה וכתבה "מצדיעה להתנגדות הנשים". זהו אחד מיני עשרות מקרים בהם הביעה יזבק את תמיכתה בטרור.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום