פגישת גנץ-טראמפ תהיה סגורה: הפרטים המלאים על הטיסה לוושינגטון

יו"ר כחול לבן ייפגש עם נשיא ארה"ב בבית הלבן אך תיעוד מהשיחה בין השניים יופץ רק עם סיומה והפגישה תהיה סגורה לתקשורת. לגנץ יתלוו כמה יועצים שיכינו אותו לדיונים בנושא המדיני ובסוגיה הפלסטינית. נתניהו יטוס בהמשך היום גם הוא לוושינגטון ויוועד עם הנשיא ביום שני וביום שלישי

מדיני 26.1.2020 | 00:37

מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ הפתיע הערב (מוצ"ש) את המערכת הפוליטית כשהודיע בשידור חי כי ייענה להזמנתו של הנשיא טראמפ להגיע לוושינגטון לפגישה בבית הלבן, למרות שבמפלגתו נשמעו קולות שחשבו שמוטב לוותר על ההזמנה בשל החשש שפגישה עם טראמפ במקביל לנתניהו תהיה "מלכודת דבש". המראתו של גנץ לארה"ב תצא לדרך בשעה 05:20 בבוקר והוא צפוי להגיע לשם בשעות הבוקר המאוחרות לפי השעון המקומי.

הפגישה של גנץ עם טראמפ תתקיים ביום שני בבוקר והשניים ידונו בפרטי תכנית המאה שעליה פורסם לראשונה באפליקציית חדשות 12, אך טראמפ טרם מסר את פרטיה המלאים. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת ורק בסופה יופץ תיעוד על ידי הבית הלבן. 

למשלחת של גנץ יצטרף האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי, שמשמש בחודשים האחרונים כיועץ  של גנץ על אודות התכנית המדינית של טראמפ וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקניים.

לנסיעתו של גנץ יתלווה גם ד"ר יורם טורבוביץ, חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראשת המטה שלו.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר לוושינגטון אך בשעה מאוחרת יותר במהלך היום. בשעות הבוקר עוד יקיים ישיבת ממשלה בארץ ובהמשך ייערך לנסיעה המדינית. לפי גורם מדיני בכיר שפרסם הודעה מיד לאחר נאומו של גנץ, נתניהו ייפגש עם הנשיא טראמפ ביום שני ויקיים פגישה נוספת גם ביום שלישי. 

גנץ: תכנית המאה היא אבן דרך, אבל דרוש הסדר עם הפלסטינים 

מוקדם יותר הערב התייחס גנץ לחשיפת פרטי העסקה בשבוע הבא בוושיגנטון והודיע כי יחזור ביום שלישי לדיונים על אודות הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו במליאה. 

"בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם ידידי השגריר פרידמן שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית המאה", ציין יו"ר כחול לבן. "אני מוקיר ומעריך את נכונותה יוצאת הדופן של ארה"ב לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח שלה מתוך ידידות ומחויבות עמוקה. תוכן שיחותינו, כמו גם פרטי התוכנית נשארו בסודיות מוחלטת ביני לבינם כפי שהתחייבתי. עם זאת, אני יכול לומר כי תוכנית המאה שהגה הנשיא טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך שבה יכולים הצדדים השונים לסכסוך לצעוד להסכם אזורי והיסטורי".

"המתווה לו היה שותף גם נתניהו עוד עתיד לחולל בקרבינו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות", הדגיש גנץ. "אני מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקות אך לפעול כדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות לעבר הסדר מוסכם מול הפלסטינים ומדינות האזור, תוך המשך והעמקת השותפות האסטרטגית עם ירדן, מצרים, ומדינות נוספות באזור. אנו נמצאים בשעה גורלית לקביעת גבולותיה של מדינת ישראל לצד מאבק על דמותה הדמוקטרית". 

גנץ הוסיף ואמר כי "אלה אינם ימים רגילים עבור מדינת ישראל. מערכת בחירות שלישית מיותרת ויקרה תסתיים בקרוב והיא חייבת להסתיים בהכרעה ברורה כדי להימנע בחירות נוספות. כדי לקדם את תוכנית המאה עלינו לצעוד מאוחדים תחת ראש ממשלה שיש לו לגיטמציה ציבורית לממש אותה. ראש ממשלה שנגדו עומדים שלושה כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים - קיים חשש לא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולכן אינו יכול להוביל את מדינת ישראל, לא למלחמה חס וחלילה, ולא להסדרים מדיניים אם אלה יבשילו".

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס לעסקת המאה של טראמפ בסרטון שפרסם עם צאת השבת. "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת ואסור להחמיץ אותה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם. במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ וצוותו, על הצרכים הביטחוניים והלאומיים החיוניים ביותר שלנו שחייבים להיכלל בכל הסדר מדיני".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום