עסקת המאה של טראמפ: גנץ מהסס, ליברמן לא מתרגש ואף תוקף

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על עסקת המאה שהציע נשיא ארצות הברית טראמפ: "השמיים לא יפלו לו התכנית תוצג ב-3 במרץ, חייבים להתמקד רק בהסרת החסינות" • במוצאי שבת צפוי יו"ר כחול לבן גנץ לנאום ולהתייחס להזמנת הבית הלבן • הסיפור המלא

מדיני 24.1.2020 | 13:37

בנימין נתניהו/אביגדור ליברמן/בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עסקת המאה של טראמפ: יו"ר כחול לבן בני גנץ מהסס וחושש ליפול למארב מוכן מראש, והוא צפוי למסור הצהרה מיוחדת בנושא במוצאי שבת. במפלגה שוקלים לדחות בנימוס את הזמנת הנשיא האמריקני, זאת מחשש שמדובר בתרגיל שבישל נתניהו יחד עם הנשיא טראמפ, כאמור.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס אף הוא לסוגייה ואמר, "אין לי ספק שתוכנית השלום שנשיא ארה״ב טראמפ מתכוון להציג ביום שלישי הקרוב, תכלול לא מעט אלמנטים חיוביים. אבל הצדק חייב גם להראות. להציג את התוכנית חמישה שבועות לפני בחירות, דווקא ביום שבו נקבע הדיון על הסרת החסינות של רה"מ, ימנע דיון ענייני ומעמיק ביוזמה מדינית מן החשובות שראינו בשנים האחרונות.

לדבריו, "5 שבועות הם לא זמן רב. אם חיכינו עד עכשיו לא יקרה דבר והשמים לא יפלו לו התוכנית היתה מוצגת לעולם ב-3 במרץ".

עוד הוסיף ליברמן כי, "ביום שלישי הקרוב חייבים להתמקד רק בהסרת החסינות ובהחלת הריבונות על בקעת הירדן, כפי שהתחייב ראש הממשלה. אולם, כעת ברור שלנתניהו לא היתה שום כוונה מלכתחילה לספח את בקעת הירדן וכל הדיבורים בנושא הם תרגיל ביחסי ציבור בלבד".

ב'ימינה' מסרו בתגובה לקריאתו של ליברמן לדחות את הצגת התוכנית: "כרגיל כשמגיע שלב המעשים איווט שוב בורח. דווקא עכשיו כשניתן להחיל את החוק הישראלי באריאל, במעלה אדומים ועל חצי מיליון מתיישבים, איווט בורח. איווט משחק פוליטיקה על גב תושבי יהודה ושומרון. מספיק עם הדיבורים. הגיע זמן מעשים".

כזכור, "תכנית המאה" של ממשל טראמפ יצאה לדרך, האמריקנים עדכנו את נתניהו וגנץ בתכנית המאה, ‏נתניהו יטוס לוושינגטון בשבוע הבא, גם בני גנץ הוזמןץ אריאל כהנא מפרסם, כי זו התכנית המדינית הטובה ביותר שהוצעה אי פעם לישראל, וכוללת הזזה משמעותית של הגבול.

‏‏שגריר ארה״ב בישראל אמר לאחרונה בראיון למקור ראשון, שאמריקה רק מחכה להכרעה בבחירות כדי להזיז את הגבול הישראלי הרבה מזרחה.

יצוין כי על תכנית השלום שזכתה לשם "עסקת המאה", עובדים בבית הלבן מאז החל ממשל טראמפ את כהונתו. נוסף לקושנר וברקוביץ', נטלו חלק מרכזית בהכנתה השגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן והשליח המיוחד הקודם, ג'ייסון גרינבלאט. כחלק מתהליכי שלום קודמים שהובילה ארה"ב, הצוות ניסה לשבור תפיסות ישנות הן באופן הכנת התוכנית, הן בתכניה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום