סגן נשיא ארה"ב מייק פנס: השואה - הכתם הגדול ביותר בהיסטוריה

פנס נאם בטקס המרכזי של 'פורום השואה' ביד ושם ואמר: "אי אפשר לבקר באושוויץ, ולחצות ולראות את הנעליים, את המשרפות, את קרון הרכבת ואת תצלומי הנשים, גברים וילדים מובלים לתוך המוות בלי לשאול 'איך הם יכלו לעשות זאת'"

מדיני 23.1.2020 | 17:11

יונתן זינדל, פלאש 90

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נאם היום בטקס המרכזי של 'פורום השואה' ביד ושם. הוא כינה את השואה "הכתם הגדול ביותר בהיסטוריה. הפשע הגדול ביותר שנעשה". בטקס השתתפו נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה נתניהו, הנשיא פוטין, הנסיך צ'רלס ועוד כ-40 ראשי מדינות.

"היום אנחנו זוכרים מה קרה כאשר אנשי חסרי כוח קראו לסיוע ובעלי הכוח לא סייעו להם", אמר פנס. הוא תיאר את היום בו נפתחו שערי מחנה אושוויץ בינואר 1945 והאסירים שנמצאו שם, כולל תיעוד כתוב של הזוועות.

"אני יכול להעיד מידע אישי מן הביקור שלנו שם בשנה האחרונה, לא ניתן לבקר באוושויץ בלי לכרוע תחת העומס הרגשי הקשה. אי אפשר לחצות ולראות את הנעליים, את המשרפות, את קרון הרכבת ואת תצלומי הנשים, גברים וילדים מובלים לתוך המוות בלי לשאול 'איך הם יכלו לעשות זאת'. אנחנו אבלים איתם וזוכרים את פניהם של 6 מליון יהודים שנרצחו בשואה".

פנס דיבר גם על 2 מליון חיילים אמריקאיים שנהרגו במלחמה, ועל חסידי אומות העולם שהוכיחו אומץ וגבורה, והיוו סמל לדורות ההמשך.

פנס התייחס בנאומו גם לאתגר המגיע מאיראן: "על העולם לעמוד בחוזקה נגד האיום המגיע מאיראן למחוק את ישראל מן המפה. יש לנו את האחריות ואת הסמכות, לוודא שהדברים המוזכרים כאן היום, לא יקרו לעולם שוב".

פנס אמר לנתניהו לאחר מכן: "העולם יכול להתפעל מן החוזקה והחוסן של העם היהודי. העם שהתרומם מן האפר ובנה את המדינה היהודית. ארה"ב היתה איתכם בכל צעד מאז 1948. הקשר בין שתי המדינות, נמצא בתוך ליבותינו, לעולם".

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום