ארה"ב משגרת איום חמור לעבר מחליפו של סולימאני

בראיון מיוחד של השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן, הוא מזהיר את מחליפו של מפקד כוח קודס שחוסל אסמאעיל קאאני, כי אם ימשיך באותו הקו בו נקט סולימאני, הוא יפגוש גורל דומה 

חדשות בעולם 23.1.2020 | 13:47

איסמעיל קאאני צילום: רשתות ערביות

השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן, בראיין הוק אומר בראיון, כי "אם מפקד כח קודס החדש, אסמאעיל קאאני, ימשיך בדרכו של קודמו סולימאני, הוא 'יפגוש באותו גורל' בו פגש האחרון". השיח מוסיך ואומר כי "אחרי חיסול סולימאני האזור הפך בטוח יותר, מכיוון שהוא היה 'הדבק' שחיבר בין כל סוכניה של איראן באזור ומותו יצר ריק אותו לא יצליח המשטר באיראן למלא." את הדברים אמר הוק בראיון שקיים עם העיתון "א-שרק אלאוסט" בשולי הפורום הכלכלי העולמי המתקיים בימים אלה בדאבוס. כך מדווח עומרי חיים מכאן 11.

כזכור כפי שדווח ב-27 בדצמבר ביצע ארגון "גדודי חיזבאללה" מתקפת טילים כנגד בסיס הצבא האמריקאי ליד העיר כירכוכ, בתקיפה נהרג לראשונה אזרח אמריקני. מי שהורה על התקיפה היה מפקד "כוח קודס" קאסם סולימאני, כך עלה מיירוט אמריקאי של שיחות שערך סולימאני עם יד ימינו בעיראק, אבו מהדי אל מוהנדס, המשמש לצד היותו מפקד "גדודי חיזבאללה" בעיראק גם כסגן מפקד "כוחות הגיוס העממי" ארגון גג של המיליציות בעיראק.

רשת 'בלומברג' דיווחה, כי ההחלטה לחסל את סולימאני נפלה כתוצאה ממותו של אזרח אמריקאי והנשיא טראמפ נאלץ להורות לפנטגון ב-29 בדצמבר להוציא לפועל מתקפה רחבה כנגד בסיסי המיליציה השיעית, בעיראק ובסוריה. בתקיפות נהרגו כ-25 לוחמים פרו-איראנים ובהם בכיר ב"כוחות הגיוס העממי".

בעקבות תקיפת ארה"ב, העלה מפקד "כוח קודס" ציוץ ובו תמונה כשלצידו אבו עלי אל-חזאלי, מפקד בכיר ב"גדודי חיזבאללה", שנהרג בהפצצה האמריקאית. סולימאני תיאר את האמריקאים בדימוי "זאב" - כגרועים יותר מה"אריה" - סאדם חוסיין. מאוחר יותר הצטרף לאיומים גם מפקד "גדודי חיזבאללה" אבו מהדי אל מוהנדס, המוכר כיד ימינו ועושה דברו של סולימאני בעיראק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום