בגיל 92, הרבנית חיה שרה ע"ה נפטרה לבית עולמה 

שעות לאחר שהתמוטטה באופן פתאומי, נפטרה הרבנית מטשעקווא ע"ה, אשת יבלחט"א האדמו"ר מטשעקווא • 'בחדרי חרדים' פסע במשעולי חיה של הרבנית שהייתה מכניסת אורחים גדולה

ברוך דיין האמת 22.1.2020 | 23:08

נר נשמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, נפטרה בשיבה הרבנית הצדקנית והחשובה מרת חיה שרה הלברשטאם ע"ה, אשת חבר ליבלחט"א האדמו"ר מצאנז טשעקווא, יו"ר וועד הכשרות של בד"ץ 'העדה החרדית' והיא בת 92 בפטירתה.

ביום רביעי לפנות ערב, פונתה הרבנית מביתה ברחוב עמוס בירושלים לאחר שהתמוטטה, כונני הצלה ומד"א ביצעו בה החייאה ובבית החולים נלחמו הרופאים על חייה, אך היא השיבה את נשמתה ליוצרה.

הרבנית ע"ה נולדה לאביה הגאון רבי שמואל שמעלקא גינסבערג זצ"ל, שהיה רבה של העיר אורניוש-מעדריעש בהונגריה. ואמה הרבנית חוה ע"ה בתו של הגאון הצדיק רבי שלמה זלמן קליין הי"ד זצ"ל, בעל מחבר הספר 'זכרון שלמה', מצאצאי הרה"ק רבי שמעלקא מסעליש זי"ע. 

היא עברה את השואה האיומה ועלתה לארץ עם אמה ע"ה, שכיבדה אותה בצורה מיוחדת בכיבוד אם שאין לתאר.

בהגיעה לפרקה, נישאה לבעלה הרבי מטשעקווא, כיום מזקני האדמו"רים בדורנו ויו"ר ועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית.

מכרחה מספרי ל'בחדרי חרדים' כי הרבנית התייחדה במידת הכנסת אורחים, כשאנשים הכי מסכנים היו מתארחים בביתה והיא במסירות נפש של ממש אירחה אותם בשעות לא שעות, גם כשהיו משגעים אותה. היא הפקירה את ביתה בשביל האורחים ופעמים בנותיה היו ישנות על הרצפה, העיקר שלאורחים יהיה מקום ללון.

אחד מבני הבית מספר ל'בחדרי חרדים': "אי אפשר לתאר את גודל הכנסת האורחים שהיה בבית של הרעבצין, לאורחים היו דרישות, לכל אחד היה שיגעון אחר וכל אחד קיבל מה שדרש, היה אדם שלא רצה גלידה אז קיבל קומפוט, היה אדם שאהב שום, אז הרבנית הייתה מקלפת במיוחד בשבילו שום, היא לא חסה על הבית, גם כשהיו מגיעים אנשים מהרחוב ולא בצורה הכי נקייה היא הייתה דואגת להם".   

כשהרבי היה נוסע לנסיעות כשרות לחו"ל בשביל הכשרות של 'העדה' לייצור דברים לפסח ולשאר הדברים, עמדה לימינו בצורה מיוחדת, חיזקה ועודדה אותו בשליחותו והיא גידלה את בנותיה במסירות. 

בחודש תמוז האחרון, שיכלה את בתה האישה החשובה והצדקנית מרת שלומצא אידל דינה גשטטנר ע"ה, אשת יבלחט"א הגאון רבי שלמה גשטטנר דומ"ץ בד"ץ 'העדה החרדית', רב שכונת גבעת משה בירושלים ורב קהל לוצק, שנפטרה לאחר מחלה קשה בשנים האחרונות, והיא בת 65 בפטירתה. 

היא הותירה אחריה את בנותיה מרת לאה כהנא, אלמנת האדמו"ר רבי צבי הירש כהנא מזידיטשוב ספינקא, שנפטר בט"ו בשבט תשע"ה והוא בן 53 בפטירתו, ובתה מרת רוחמה טווערסקי אשת הגאון החסיד רבי יצחק יהודה טווערסקי, משגיח בישיבת רחמסטריווקא, נכדים, נינים וצאצאים רבים, הממשיכים את דרכה המיוחדת. 

על מסע הלוויה מבית המדרש 'דברי חיים' צאנז טשעקווא ברחוב יונה 11 בירושלים, ומשם להר הזיתים - נמשיך ונעדכן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום