האם הישיבה שנשרפה כליל מנרות חנוכה תבנה מחדש?

לאחר שבחג חנוכה האחרון שריפה שפרצה במבנה ישיבת לוצרן בקאנווי שבבריטניה כילתה אותו כליל, הקהילה היהודית במקום מתאוששת וכבר שוקלת את צעדיה קדימה

חדשות בעולם 22.1.2020 | 16:26

השריפה בישיבת לוצרן בבריטניה צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית מתאוששת ושוקלת לבנות מחדש את ישיבת לוצרן בקאנווי - בריטניה, אחרי שהישיבה נהרסה בשריפה ב-22 בדצמבר בחג החנוכה האחרון.

יואל פרידמן, דובר הקהילה היהודית, ומראשי ק"ק "קענווי איילענד" סיפר, כי התלמידים חזרו לישיבה, אך לחדרים זמניים, מאחר ובית המדרש נהרס כליל.

ל"בחדרי חרדים" הוא אומר, כי "זה רק זמני וקצת קטן, אבל אנו בוחנים אפשרויות שונות ופתרונות לטווח הארוך".

"אנו שוקלים לבנות אותו מחדש, כי אם כדאי לעשות חדש, אז כדאי לעשות זאת כמו שצריך" הוא הוסיף ופירט כי "הזמן שייקח לבנות מחדש, תלוי איפה הבחורים יהיו באותו זמן, אני מקווה שיהיה לנו פתרון בקרוב, אם נחליט לבנות מחדש את המבנה זה יכול לקחת עד שנתיים כדי לסיים אותו".

פרידמן פירגן והודה לרשויות המקומיות על התמיכה, שהייתה "ממש פנטסטית". הוא אמר כי "הגיעו כל כך הרבה אנשים ואפילו עסקים שרוצים לעזור לנו, הבחורים נאלצו להישאר בלונדון כעשרה ימים מכיוון שלא היה להם איפה ללמוד, זה היה כמו חופש שהתארך".

השריפה גרמה לנזק בשווי של יותר מ 100,000 ליש"ט. (כחצי מיליון שקל). הכבאים אישרו כי סיבת השריפה היתה לאחר שנרות החנוכה הושארו ללא השגחה. לאחר שכל הבחורים עזבו את הבניין לביתו של ראש הישיבה. השריפה כילתה עשרות זוגות תפילין, וגרמה נזק לספר התורה שהוטס לישראל ועובר בדיקה ותיקון, בינתיים הישיבה משתמשת בספר תורה שהקהילה המקומית נתנה לישיבה בהשאלה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שריפה אדירה פרצה בנר ראשון של חנוכה האחרון, והרסה לחלוטין את בית המדרש של ישיבת לוצרן בקנווי איילנד שבמחוז אסקס, הסמוך ללונדון. ספר התורה, תפילין וספרי קודש נהרסו. בחסדי השם לא דווח על נפגעים בקרב תלמידי הישיבה.

המבנה היה ריק, מאחר ובדיוק בזמן שפרצה השריפה בחורי הישיבה היו במסיבת חנוכה שנערכה בביתו של ראש הישיבה, הרב משה קופלמן. ובכך נמנע אסון גדול.

אביו של אחד הבחורים שהתפילין שלו נשרפו, סיפר אז ל'בחדרי חרדים', כי "לפחות 30 זוגות תפילין ניצלו, אך עשרות זוגות אחרות היו למאכולת אש רח"ל. אני צריך לקנות תפילין לבן שלי, התפילין שלו נשרפו, כנראה זה סימן בשבילי מהשמים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום