ב'דגל' מתחבטים בסוגיית פסילת היבא יזבק

סוגיית פסילתה של חברת הכנסת היבא יזבק בגין תמיכתה בטרור, מביאה להתלבטות בתוך סיעת דגל התורה בשאלה כיצד לנהוג. מחד, ישנו קשר אדוק עם הסיעה הערבית בנושאים מסוימים, מאידך ישנו חשש להימנע והפסיד קולות בימין

פוליטי 22.1.2020 | 13:33

יצחק פינדרוס/משה גפני צילום: הדס פרוש/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הדיון בנוגע לפסילתה של חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת, מעורר חילוקי דעות בתוך סיעת דגל בתורה שדנה ביימה האחרונה האם לתמוך בפסילה או שמא להימנע.

בבסיס ההתלבטות, עומד מחד העניין כי אם סיעת יהדות התורה תימנע בהצבעה הדבר עלול לגרום לחילול השם, שכן צוין בחדרים הסגורים, כי אפילו סיעת העבודה תומכת בפסילה דבר שלא היה מקובל בסיעה בעבר.

מאידך טוענים, כי מכיוון שיש רוב להצבעה לפסילת חברת הכנסת, אולי עדיף שסיעת יהדות התורה תשב תמנע מדין שב ואל תעשה, שכן מאחורי הקלעים קיים קשר אדוק בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני ליו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי, ובאם דגל תתערב, הדבר עלול גם להביא להדחתו חבר הכנסת גפני מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים.

בנקודה הזו עולות חילוקי הדעות בתוך צמרת דגל התורה, כאשר אם גפני יעדיף לקחת את עמדת 'האו"ם' ולנקוט בשב ואל תעשה כדי לא לפגוע בציר מול הרשימה המשותפת, חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס יעדיף לתמוך בפסילה, כדי להזדהות עם הימין המובהק ולגרוף קולות שבורחים מהציונות הדתית בשל המאבקים הפנימיים שם.

כך או כך, החלטה סופית בעניין הפסילה טרם התקבלה והשאלה שהוצגה לגדולי ישראל אמש היתה האם דינה של יזבק דומה לדינה של חנין זועבי, אז פסק מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, כי כיוון שהיא "מדברת נגד עם ישראל בעולם" יש לתמוך בפסילתה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום