עוקץ טלפוני: בהונאה ותחכום גנבו מאות אלפים

שני אחים משכו ‭393,755‬ ש"ח ובנוסף ניסו למשוך עוד 131,700 ש"ח אך לא הצליחו מסיבות שונות. היום הוגש נגדם כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה למחשב לביצוע עבירה

חדשות בארץ 20.1.2020 | 15:05

שטרות כסף צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שני אחים - אשר (30) ונועם (25) וחברם תומר (20), תושבי מגדל העמק בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה למחשב לביצוע עבירה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עבירות על חוק הגנת הפרטיות.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד ג'וזף מאיו עולה, כי בין החודשים דצמבר 2018 ועד למעצרם בחודש ינואר 2020 קשר הנאשמים קשר לביצוע עבירות של הונאת בנקים ולקוחותיהם, במספר שיטות עברייניות, תוך ביצוע פעולות מתוחכמות להסוואת זהותם, ושיטות העבודה שלהם, ותוך הסוואת מקור הכספים שהתקבלו במרמה, וזהות בעליהם, וקיבלו במרמה, סכומים בשווי של מאות אלפי שקלים.

מעיון בכתב האישום עולה כי הנאשמים הצליחו למשוך במרמה והונאה סכום של ‭393,755‬ ש"ח ב-85 משיכות שונות מחשבונות הבנקים של הקרבנות, בנוסף ניסו למשוך עוד 131,700 ש"ח אך לא הצליחו מסיבות שונות.

הנאשמים הצטיידו במידע אישי של קורבנות, יצרו קשר עם קורבנות פוטנציאליים, תוך התחזות לעובדי הבנקים, וקיבלו, במרמה ושלא כדין, גישה מרחוק לחשבונות הקורבנות. משקיבלו גישה לחשבון, וחזקה מלאה בכלל כספי הלקוחות, חסכונותיהם, התחייבויותיהם וכו'.

כמו כן פעלו הנאשמים להלבנת הכספים באמצעות משיכתם מכספומטים על ידי קוד אישי ומרחוק, תוך הסתרת זהויות הצדדים בכספים והסתרת תנועותיהם. לשם כך הגדילו הנאשמים לעשות ושינו את פרטי הזיהוי של הקורבנות על מנת שיוכלו לפעול בחשבונותיהם ביתר קלות ובלא מפריע.

במקרים אחרים העבירו הנאשמים את הכספים מקורבן לקורבן, וזאת לשם הסתרת והסוואת התנועות בכספים, ורק לבסוף משכו את הכספים באמצעות כספומט מרחוק וללא צורך בכרטיס.

עוד עולה כי קיבלו הנאשמים במרמה גישה אל פרטי חשבונות וכרטיסי אשראי של קורבנות ונהגו להטעין כרטיסי מתנה (גיפט קארד) של חברת "באי מי" וחברות נוספות, ובאמצעות כרטיסי המתנה ונהגו לרכוש לעצמם דברי יוקרה, זאת תוך הסוואת מקור הכספים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים במשפטיים נגדם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום