אושר סל הבריאות לשנת 2020: החידושים

סל הבריאות לשנת 2020 מביא איתו בשורות טובות לרבבות חולי עמך בית ישראל, כאשר 141 תרופות וטכנולוגיות ייכנסו לסל השנתי בעלות כוללת של חצי מיליארד שקלים | שר הבריאות: "סל התרופות 2020 כולל בתוכו הישגים דרמטיים לציבור החולים ואני גאה בתוצאה שהגישה הוועדה"

בריאות 17.1.2020 | 13:15

תרופות בחורף צילום: pixsabay

הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2020 סיימה את דיוניה, והגישה את המלצותיה לשר הבריאות יעקב ליצמן.

הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2020 ממליצה על הכנסת 141 תרופות וטכנולוגיות, בהם טיפולים עבור מעל ל-210 אלף איש בעלות כוללת של 500 מיליון ש"ח.

עם פרסום החלטות ועדת סל התרופות לשנת 2020, אמר שר הבריאות יעקב ליצמן, כי "מדובר בבשורה ותקווה ממשית לחולים, והישג חשוב למערכת הבריאות. לא היה פשוט לכולנו השנה בתוך האי ודאות הפוליטית שגרמה גם לאי ודאות תקציבית. סל התרופות 2020 כולל בתוכו הישגים דרמטיים לציבור החולים ואני גאה בתוצאה שהגישה הוועדה. כידוע איני מתערב בנעשה בסל ומשאיר את ההחלטות לחברי הוועדה, אך אני מכיר מקרוב את העבודה הקשה שעשיתם השנה, ואת המשימות הלא פשוטות כלל שעמדו בפניכם, בבואכם להכריע בסוגיות שיש בהן פיקוח נפש ממש. לצערי תקציב הסל אף פעם לא מספיק לכל הצרכים, פעלנו להשיג תקציב ונאבקנו שלא יקוצץ משנה קודמת, ולדעתי יש להוסיף מעל 500 מיליון שקל".

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות אמר: "עוד שנה עוד סל. זה תמיד נראה בלתי אפשרי לפני ונס אחרי. אבל הפעם היה פה באמת נס. יש לא מעט בשורות בסל השנה - הרבה מאוד השקעה במניעה ראשונית - מחיסון נגד חצבת למבוגרים ועד בדיקות סקר לדושן וגם מניעת סיבוכים".

עוד הוסיף כי יש מענה לאוכלוסיות רחבות - בסכרת ובמחלות אחרות. "יש לראשונה מזה שנים רבות תרופה פסיכיאטרית חדשה לדיכאון עמיד. ההרחבה החיונית של הזכאות למכשירי שמיעה שהתאפשרה בזכות הירידה בעלויות. וכמובן – מענה הולם לצרכים האונקולוגיים".

לדבריו, "יש כלל במסגרת שירות המדינה, והוא שאסור לפרגן בתקופת בחירות. ישראל לא מפורסמת בעמידה בכללים, אך בכלל הזה יש דבקות מעוררת השראה. עד כדי כך שיש כאלה שאומרים שיש ממצאים ארכיאולוגיים שבתקופות בהן ישראל לא הייתה בסבבי בחירות אינסופיים, גם הקפידו על הכלל הזה".

יו"ר ועדת סל התרופות 2020, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר: "סל הבריאות 2020, נותן פתרונות להתקדמות הטכנולוגית העכשווית בשטחי רפואה מגוונים במאמץ שכלל השנה גם את חברות הטכנולוגיה והתרופות, נדחסו אל קרביו פתרונות שיסייעו לתושבי מדינת ישראל להרפא ע"י תרופות מתקדמות ומאוד יקרות, לקבל את מיטב השכלולים הטכנולוגיים תוך שאנו זוכרים מצוין את כל מה שהוועדה לא הצליחה לכלול השנה בסל ויכול היה לתת מענה מצויין לצורך הבריאותי של הציבור. מגיע שאפו לצוותים ולחברי הוועדה שעשו הרבה מעבר למצופה מהם בעת הזאת ובראשם לד"ר אסנת לוקסנבורג וצוותה, אשר ניצחו בגאון על מלאכת הוועדה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום