התרגשות: מזכיר המועצת ומזכ"ל דגל עלו להזמין את גדולי ישראל

התרגשות: מזכיר המועצת ומזכ"ל דגל התורה עלו להזמין את גדולי ישראל למעמד סיום הש"ס הגדול ביד אליהו • צפו בתיעוד מבתיהם של גדולי ישראל

חרדים 17.1.2020 | 11:02

הנציגים בבית שר התורה צילום: שוקי לרר

היערכות אדירה לקראת המעמד המרכזי והמאוחד של חגיגת סיום הש"ס ב'היכל מנורה' - יד אליהו, מזכיר מועצג"ת הרב אברהם רובינשטיין ומזכ"ל "דגל התורה" הרב יצחק פינדרוס החלו אמש בסבב ביקורים אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בכדי להזמינם לפאר בהדרם את חגיגת סיום הש"ס המרכזי בארה"ק, חברי המשלחת מטעם הועדה המארגנת את מעמד חגיגת סיום הש"ס המרכזית בארה"ק – עלו אתמול לסבב ביקורים בבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א להזמינם לכבד בנוכחותם את ההתכנסות הכבירה לכבודה של תורה שיתקיים אי"ה בהיכל מנורה (יד אליהו) בת"א, ביום שני הבעל"ט, כ"ג בטבת ה'תש"פ.

 סבב הביקורים נפתח בביקור של ראשי המשלחת מזכיר מועצת גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין ומזכ"ל "דגל התורה" הרב יצחק פינדרוס, במעונם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור עיני העדה שליט"א רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שעודדו את קיום המעמד האדיר והוסיפו כי יש חשיבות מיוחדת של חיזוק בלימוד התורה במעמד כאיש אחד בלב אחד, באחדות כלל ישראל.

 לאחר מכן עלו לביתו של חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת רשב"י הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א שאמר לחברי המשלחת כי עם ישראל נקראים בנים לד' רק בזכות התורה, ועמד בדבריו כי "גם כל החיות של גוף האדם הוא מכוח התורה, ובוודאי כאשר מציינים כעת את סיום הש"ס כולו שזהו שמחה גדולה בפרט כאשר רבים מסיימים יחדיו בסדר ה'דף היומי' יש בזה חיות לכלל ישראל".

 משם המשיכו למעונו של חבר מועצג"ת הגאון הגדול רבי ברוך דוב פוברסקי שליט"א ראש ישיבת פוניבז', שקיבל במאור פנים  את חברי המשלחת, ואמר "שזכינו בסייעתא דשמיא שנתווספו ספסלי בית המדרש, ובכל מקום בעולם היהודי ניתן לראות כיום אלפי יהודים העמלים על פרנסתם, שמגיעים לשיעור ה'דף היומי' אחרי יום עבודה מפרך כאשר הם שומרים על קבלה טובה זו בעוז ובנחישות", ובירך את המשלחת שיזכו לראות הצלחה רבה בפעלם להרבות ולהוסיף עוד לומדי ש"ס ע"פ סדר זה. בדבריו עמד הגאון הגדול שליט"א על דברי הבית הלוי זי"ע שאמר כי על דברי תורה להיות בבחינת וכתבתם על לוח ליבך שזה הלב ממש, וכשמדובר על כתיבת הלב של כל הש"ס כולו, הרי זה שמחה יותר משמחת תורה.

 לאחר מכן הגיעו חברי המשלחת למעונו של כ"ק האדמו"ר ממודזי'ץ שליט"א, שציין את חשיבות הלימוד על סדר הש"ס במסגרת ה'דף היומי' הנותן תחושה של אחדות אצל המוני בית ישראל, הגורמת לדרבון מסוים בקרב צבור הלומדים להמשיך על הסדר על הדף ביגיעה מתוך עקביות נאמנה, וציין שברור הדבר כי חגיגת סיום הנערכת ע"י רבבות לומדים בכל רחבי תבל בכוחה להשפיע רבות לעם ישראל הזקוק לרחמי שמים מרובים.

 בהמשך עלו חברי המשלחת לירושלים, שם הצטרף אליהם הרב דוד בלומנשטוק נציג "דגל התורה" בעיריית ירושלים ומחזיק תיק תרבות שנותנת חסות למעמד האדיר. במסגרת הביקורים הזמינו חברי המשלחת את חברי מועצת גדולי התורה ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א וראש ישיבת קמניץ הגאון הגדול רבי יצחק שיינר שליט"א. הגאונים הגדולים שליט"א ציינו את חשיבות קיום יומא טבא לרבנן כאשר כעת מדובר בשמחת תורה של תורה שבעל-פה, שאנו זוכים לחגוג פעם בשבע שנים! הגאון הגדול ר"ד כהן שליט"א ציין בדבריו ממרנא רבי חיים מבריסק זצוק"ל שהקשה "למה אנו אומרים 'שישו ושמחו בשמחת תורה', זו הרי שמחה שלנו, אלא שאנו למדים שהתורה עצמה שמחה בשמחה שלנו ושל כל כלל ישראל בגומרה של תורה שבעל פה. וב"ה כעת מתארגנים למעמד גדול של שמחה של מצווה בוודאי יש בזה שמחה גדולה בפרט שמרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א יפארו את שמחת התורה".

 כן הזמינו את כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א וכ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א, שבירכו בלבביות את המשלחת על פועלם המבורך והחשוב לכבודה של תורה והביעו שמחה רבה מהסקירה המקיפה שנמסרה על התעצמות הולכת וגוברת של המוני יהודים העומדים על המשמר בלימוד הש"ס, כאשר בנחישות מופלגה עושים כל מאמץ לא לבטל חלילה אפילו יום אחד מלימוד התורה ע"פ סדר לימוד ייחודי זה, והאצילו את ברכתם שיתרבה כבוד שמים מההתכנסות הגדולה לכבודה של תורה להרבות לומדיה והוגיה.

 סבב הביקורים של חברי המשלחת יימשך בעז"ה גם היום, ערב שבת פרשת שמות, במוצ"ש וביום ראשון, כאשר יעלו ויבאו להזמין פאר את אדירי התורה באזור הצפון ירושלים והמרכז. מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א מכל העדות והחוגים בגווני הקשת של היהדות החרדית יפארו בעז"ה בהשתתפותם את המעמד האדיר של שמחת גומרה של תורה בסיום הש"ס המרכזי והמאוחד בארה"ק לחיזוק עולם התורה, לומדיה ומייקריה.

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

ההכנות למעמד הגדול בבתי גדולי התורה צילום: שוקי לרר

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום