היום ומחר: הגשת הרשימות לכנסת ה-23

מי היה מאמין: בפעם השלישית השנה, בשעה הקרובה תפתח וועדת הבחירות לכנסת ה-23 את שעריה כדי לאפשר את הליך הגשת הרשימות לכנסת • מרבית הסיעות יגישו את רשימתם לכנסת מחר

פוליטי 14.1.2020 | 11:07

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי היה מאמין: בפעם השלישית השנה, היום ומחר תפתח וועדת הבחירות לכנסת ה-23 את שעריה כדי לאפשר את הליך הגשת הרשימות. מרבית הסיעות יישארו ויתמודדו באותה מתכונת, אולם עדיין נותרו מספר שאלות פתוחות.

כאמור, הליך הגשת הרשימות יחל החל מהיום בשעה 12:00 עד 17:00, ומחר שוב מהשעה 16:00 עד חצות הלילה. ההערכה היא כי מרבית הסיעות יגישו את רשימתם לכנסת רק מחר.

כאמור, רוב הסיעות לא צפויים לשנות את רשימתם. כך בליכוד, שם קבעו כי לא ישנו את הרכב הרשימה. אלא שנשאלת השאלה מי ייכנס במקומו של משה כחלון שהוצב במקום החמישי ברשימה ועשוי להישאר מחוצה לה.

גם בכחול לבן לא מדובר על שינויים ואם אכן יהיו הרי שתהיה זו הפתעה. כך גם בסיעת הרשימה המשותפת, וגם ברשימת יהדות התורה החרדית - שמועצת גדולי התורה חתמה על סדר הרשימה כפי שהיה בכנסת הקודמת.

ברשימת ש"ס גם טרם ברור האם ייערכו שינויים. מהכנסות הקודמות למדנו כי תנועת ש"ס נוהגת להגיש את הרשימה בדקה ה-90. עד אז לא ברור האם יהיו שינויים בהרכב הרשימה.

בשמאל צפויים להגיש את הרשימה המאוחדת של העבודה ומרצ, זאת לאחר ששתי הסיעות הגיעו אתמול להסכם ריצה משותף כבלוק וכדי לצלוח את הקרב מול אחוז החסימה.

אי הוודאות העיקרית בעניין הרשימה נמצאת כעת בסיעות שמימין לליכוד. גם בשלב זה לא ברור כיצד תסתיים שם הסאגה. רק מקודם דיווחנו כי המו"מ בין האיחוד הלאומי לבית היהודי התפוצץ והשר בצלאל סמוטריץ׳ פנה לימין החדש - שם הודיעו בינתיים כי יתמודדו לבד - לשקול שוב ריצה מחודשת כגוש אחד של כל סיעות הציונות הדתית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום