השר סמוטריץ: נכשל המשא ומתן לחיבור עם 'הבית היהודי'

השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'האיחוד הלאומי', הודיע כי נכשל המו"מ עם 'הבית היהודי' בראשות השר רפי פרץ: "רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה"

פוליטי 14.1.2020 | 07:01

 

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

יממה לפני סגירת הרשימות, השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'האיחוד הלאומי', הודיע כי נכשל המו"מ  עם סיעת 'הבית היהודי' בראשות השר רפי פרץ: "רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה".

 

בהודעה שפרסמה סיעת 'האיחוד הלאומי' נטען כי: "אתמול בצהריים, אחרי שעות של דיונים שהתקדמו יפה, נתכנסנו לסגירה של המו"מ עם הבית היהודי בביתו של מו"ר הרב דרוקמן, מתוך כוונה ברורה של שני הצדדים לצאת משם עם הסכם חתום שיאושר בהמשך הערב בשני מרכזי המפלגות.

"דרישה יסודית ועקרונית שהיוותה את הבסיס לכל ההסכם היתה חתימה על נספח מיזוג המפלגות וכניסה לתהליך מידי של ביצוע המיזוג, על מנת להביא בשורה של אחדות לציבור הציוני דתי, כפי שהתחייבנו בראשית הדרך".

המחלוקת התעוררה סביב סוגיית הסמכויות: "בכדי לוודא שהמיזוג לא ימוסמס לאחר הבחירות ויישאר בגדר הבטחת בחירות, כלל נספח המיזוג תהליך ברור ולוחות זמנים למימושו ולעריכת בחירות ליו"ר המפלגה המשותפת, וכן כערובה למימוש המיזוג, מנגנון אל חזור שמעביר את סמכויות המיזוג מיושבי הראש ומרכזי המפלגות לוועדה חיצונית משותפת שתוודא את ביצועו, תמנע את מיסמוסו על ידי מי מהצדדים, ואף תוסמך לקבוע בעצמה את הליך הבחירה במידה ואחת המפלגות תטרפד את המיזוג ועריכת הפריימריז".

"למרבה ההפתעה", טוענים ב'איחוד הלאומי': "רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במו"מ לאחר כינוס המרכז. כפועל יוצא מכך לא הונחו ההסכם והנספח בפני מרכז הבית היהודי והוא לא אישר אותם (אלא רק הסמיך את הרב רפי לחתום על הסכמים פוליטיים נוספים - משפט שבוודאי אין בכוחו לעגן את נספח המיזוג בחוקת המפלגה) וממילא לא אישר את נספח המיזוג על השלכותיו החוקתיות".

לדבריהם: "בלי הסעיף המרכזי והעקרוני של איחוד המפלגות ועל רקע ההבנה כי אין עוד אפשרות להעביר זאת במרכז הבית היהודי, הודיעו באיחוד הלאומי כי הם מחשבים מסלול מחדש".

בסיום ההודעה נאמר: "במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות נחתור בכל הכח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום