השופט דחה את הפרקליטות: "הנאשם ימשיך לעסוק בתורה"

הפרקליטות ניסתה לעכב את החלטת השופט שמואל הרבסט שהטיל על בחור ישיבה "עונש" של 100 שעות לימוד לאחר שהשליך חפצים על כלי רכב במהלך הפגנה במהלך יום העצמאות. השופט ציין כי העונש שהוטל, אינו יכול לסכל ערעור עתידי

חדשות בארץ 12.1.2020 | 18:13

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לעכב ביצוע פסק דין של בית משפט לנוער בעיר, שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', במסגרתו השופט שמואל הרבסט הטיל על בחור ישיבה עונש במסגרתו יוסיף 100 שעות לימוד תורה.

למחרת גזר הדין, הפרקליטות הגישו לבית המשפט בקשה לעיכוב ביצוע גזר הדין, כך שעד להחלטה של ביהמ"ש המחוזי, הבחור לא יתחיל ללמוד עם בחורים את ה-100 שעות עם תלמידים נזקקים בישיבה.

השופט שמואל הרבסט דחה את הבקשה על הסף, וציין כי העונש שהוטל, אינו יכול לסכל ערעור עתידי, ולכן הבחור ימשיך לעסוק בתורה. עוד הוסיף, כי גם במידה ובערעור יוחלט על עונש אחר, לא ייגרם כל נזק מלימוד התורה עם נזקקים, ואף תהיה תועלת בכך.

על מה הואשם הבחור? ביום העצמאות 2017, נערכה הפגנה בבית שמש. כמקובל בקרב הקיצונים, הושלכו חפצים שונים לעבר כלי רכב. כוחות המשטרה שהגיעו למקום, עצרו בכיכר נהר הירדן ויהודה הנשיא נער בן 13, והוגש נגדו כתב אישום על כך שנטל חלק בהתפרעויות, השליך חפץ על אוטובוס שעמד במקום והשליך חפץ נוסף לעבר רכב שעמד בכיכר סמוכה, ועליו תלוי דגל ישראל.

בדיון שהתקיים ביום רביעי שעבר בבית משפט לנוער, ביקש נציג הפרקליטות להטיל על הבחור עונש של 200 שעות לציבור, תוך התחייבות שלא לבצע את אותה עבירה שוב. מי שהתייצב לצידו של הנער, הוא הרב שמעון שישא, עסקן מוכר ב'העדה החרדית', שאמר לשופט כי מאז הוגש נגדו כתב אישום, התחזק בלימוד התורה, למד ספרי מוסר, מעבר לסדרי הישיבה. הוא ביקש מהשופט להתחשב בנער, שכמעט ואינו יוצא מהישיבה מאז שנעצר.

כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', השופט שמואל הרבסט, סגן נשיא ביהמ"ש, השתכנע וציין כי הבחור נטל על עצמו להוסיף שעות לימוד תורה, כדי לכפר על מעשיו. השופט ציין כי אמנם הנער במעשיו פגע בציבור, אך לדבריו התשלום על כך, צריך להיות בדרך של "החזר" לציבור - וגזר עליו 100 שעות לימוד בישיבה, מעבר לסדרי הישיבה, במהלכם יסייע לתלמידים נזקקים בישיבה.

הפרקליטות כאמור הגישה למחרת (חמישי) לשופט בקשת עיכוב ביצוע גזר הדין, אך השופט דחה את הבקשה כבר באותו היום, תוך שהוא מנמק כי לא ייגרם כל נזק משעות הלימוד של הבחור.

שימי בלוי, מקורבו של הרב שישא מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי הבחור בין כה עושה זאת בין כותלי הישיבה, לכן כל החלטה של בית המשפט בנושא מיותרת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום