אחרי הפלת המטוס והטיוח: מפגינים באירן דורשים מחמינאי לפרוש מתפקידו

לאחר ההודעה המפתיעה של טהרן לפיה היא האחראית להפלת מטוס הנוסעים ולמותם של 176 בני אדם - מאות מפגינים אירניים יצאו לרחובות בדרישה ממנהיגה העליון של אירן עלי חמינאי להתפטר לאלתר. בסרטונים שהועלו לטוויטר נראים המפגינים בטהרן קוראים: "מוות לדיקטטור"

חדשות בעולם 11.1.2020 | 18:07

השגרירות הסעודית בטהרן | טוויטר

המוני מפגינים יצאו היום (שבת) לרחובות טהרן במחאה על הפלת המטוס האוקראיני וההודעה של אירן לפיה היא האחראית למעשה. המפגינים נשאו שלטים וקראו למנהיג העליון של אירן חמינאי להתפטר ולעזוב את הרפובליקה האיסלאמית.

במספר סרטונים שהופצו בשעות האחרונות בטוויטר נראים מאות בני אדם מפגינים מול אונירבסיטת אמיר כביר שבטהרן, כשבידיהם שלטים והם קוראים קריאות "מוות לחמינאי". 

בסמוך להתרסקות המטוס באירן הערימו קשיים על חקירת האירוע ואף סירבו למסור את הקופסא השחורה בטענה שהתאונה נגרמה כתוצאה מכשל טכני. אלה שבעקבות תיעודים שונים שהופצו באינטרנט ומוכיחים כי רגעים לאחר המראת מטוס הנוסעים מתוצרת בואינג אירע לידו פיצוץ עוצמתי - אירן ניצבה תחת ביקורת חמורה בטענה שהיא מטייחת את החקירה. זו הסיבה שהבוקר כבר נאלצו באירן לחזור בהם מההכחשות התקיפות ולקחת אחריות על האירוע. "כששמעתי את החדשות הקשות על התרסקות המטוס, רציתי למות בעצמי", סיפר מפקד חיל האוויר האירני בהודעה שמסר הבוקר. "הייתי מעדיף למות ולא להיות עד לאירוע כזה".

באוקראינה, שם ככל הנראה חוששים מהמשך הטיוח, מסרו כי "אנו מצפים לערובות מאירן על נכונותה לחקירה מלאה ופתוחה, להביא את האחראים לדין, להשיב גופות המתים, לשלם פיצויים, ולהתנצל באופן רשמי בערוצים דיפלומטיים", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. גם חברת התעופה "אוקראינה אירליינס" שהפעילה את הטיסה מתחה ביקורת קשה על אירן.

גם בארה"ב התייחסו לתקרית החמורה. גורם בכיר בממשל טרמאפ כינה את האירוע "שגיאה נוראית של אירן". לדבריו, "לפעולותיה הפזיזות של אירן יהיו השלכות חמורות".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום