עסקן של דורות: הרב אברהם יוסף לייזרזון ז"ל הלך לעולמו

אבל כבד: חבר הכנסת לשעבר הרב החסיד אברהם יוסף לייזרזון זצ"ל, שהיה מגדולי עסקני היהדות החרדית במשך עשרות שנים, הלך לעולמו בשבת קודש והוא בן 77 • הוא כיהן כחבר כנסת ויושב ראש 'החינוך העצמאי'. היה מקורב לכל גדולי הדור. מסע הלוויה הערב משמגר להר המנוחות

ברוך דיין האמת 11.1.2020 | 17:50

הרב אברהם יוסף לייזרזון ז"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הלך לבית עולמו בשבת, העסקן המפורסם הרב אברהם יוסף לייזרזון זצ"ל שכיהן כיו"ר החינוך העצמאי במשך עשרות בשנים והיה מחשובי חסידי גור. בן 77 היה בפטירתו.

במשך שנים סבל מחולי בכליות, והיה עובר דיאליזה מידי שבוע בבית החולים. לפני מספר שבועות בנר ראשון של חנוכה אושפז בבית החולים עקב זיהום ברגלו ובשבת לפנות בוקר נדם ליבו. 

הרב לייזרזון הוא דור שביעי בירושלים נולד בי"א טבת תש"ג לאביו היה הגאון הרב שמחה בונם לייזרזון זצ"ל, מראשי ישיבת שפת אמת, שנפטר בהיותו בן 27 בלבד. לאחר פטירת אביו, הוא גדל אצל הרבי בעל ה'לב שמחה' מגור. אמו, רחל, היא בתו של הגאון רבי חיים יהודה לייב אוירבך זצ"ל ואחותו של מרן פוסק הדור הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל.

בבחרותו למד המנוח בישיבת 'בית מאיר' ובישיבת 'סלבודקה' בבני ברק שם היה חביבם של ראשי הישיבה, לאחר נישואיו הוא הוסמך לרבנות. 

היה חביב על מורו ורבו ראש הישיבה הגאון רבי זלמן רוטברג זצ"ל ראש ישיבת בית מאיר וחבר מועצת גדולי התורה. 

בסוף שנת תשכ"ט, הוא הגיע עם קבוצת אברכים בני תורה ממרכז הארץ, שבאו ללמוד בכולל מיוחד שפתח אז גיסו הגאון רבי שמחה בונם ורנר, ראש מוסדות אור תורה שעל ציון התנא 'רבי מאיר בעל הנס'.

את עסקונותו הציבורית החל כשכיהן כדובר 'אגודת ישראל' ואף שימש מטעמה כחבר המועצה הדתית בירושלים, חבר מועצת העיר ירושלים וסגן ראש העירייה בתקופתו של ראש העירייה המיתולוגי טדי קולק. כמו כן כיהן בעבר כסמנכ"ל מרכז החינוך העצמאי.

הרב לייזרזון ז"ל, שימש כחבר כנסת בכנסת ה-14, זאת עקב רוטציה פנימית ב'אגודת ישראל' והתפטרותו מהכנסת של משה גפני. הוא כיהן בה עד לפיזורה ביוני 1999. בבחירות לכנסת ה-15 הוצב במקום ה-120 הסמלי ברשימה.

ברבות השנים, נבחר לכהן כיושב-ראש 'החינוך העצמאי' - מערכת החינוך המרכזית של הציבור החרדי בארץ ישראל.

הוא נודע כחביבם של כל גדולי הדור מכל החוגים והעדות. כשנישא בזיווג שני לאחר פטירת רעייתו מרת ציפורה ע"ה, מסדר הקידושין היה מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, מרן הרב שך אמר לו שיכבד את דודו מרן הרב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל, אך הגרש"ז סירב באומרו שהרב שך הוא אבא והוא רק דוד.  

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנו יחידו הגאון הרב שמחה בונם לייזרזון, מוציא לאור את סדרת ספרי "שולחן שלמה" ממרן הגרש"ז אויערבך זצ"ל

מסע הלוויה - הערב בשעה 22:00 מוצאי שבת קודש פרשת ויחי מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום