הגשם לא פוסק: הצפות במרכז, מאמצי חילוץ בדרום

הסערה שהביאה להצפה של ערים וישובים ולפינוים של מאות בני אדם ברחבי הארץ נחלשה מעט - אך לא פוסקת. הגשם צפוי להמשיך לרדת הלילה ומחר בבוקר, מלווה בטמפרטורות נמוכות. על רקע החשש מהצפות, במערך הכבאות החליטו להשהות את העיצומים שתכננו

מזג האוויר 10.1.2020 | 00:11

הרכב המוצף בכביש 4, הערב | צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

בסופו של יום עמוס גשמים והצפות, הסערה שפוקדת את ישראל לא נרגעת: הלילה (בין חמישי לשישי) ימשיך לרדת גשם באזור המרכז והדרום, שיימשך גם אל תוך שעות הבוקר והצהריים המוקדמות. בכביש 4 פועלים כוחות כיבוי לחילוץ אדם שנלכד ברכבו. קיים חשש לשיטפונות והצפות נוספות והטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות. בשל השלג הרב שירד ועוד צפוי לרדת, אתר החרמון יישאר מחר סגור למבקרים.

צוותי כיבוי מתחנת אשקלון מחלצים כעת אדם שנלכד ברכבו לאחר שהתדרדר לתעלה כתוצאה משיטפון בכביש 4, בין באר גנים לניצן. ‏בשעות האחרונות התקבלו דיווחים על היערכות גדולה של כוחות משטרה ומערך הכיבוי לפינוי הישוב אחיעזר הסמוך לנתב"ג. במקביל, תושבים בעיר לוד מתלוננים שעות ארוכות על הפסקות חשמל, הנמשכות משעות אחר הצהריים.

הגשם מתרכז בשעות אלו פחות או יותר באותם אזורים כמו בשעות הבוקר. משקעים רבים ירדו במישור החוף הדרומי ובנגב המערבי. גם בירושלים יורד הערב גשם ללא הפסקה. בשעות הלילה הגשם צפוי אף להתחזק, בעיקר במרכז ובדרום הארץ. בשעות הבוקר עדיין קיים חשש להצפות בערי המרכז וכן לשיטפונות באזור הערבה ובנחלי המזרח, אך משעות הצהריים הגשם ייחלש בהדרגה. מזג האוויר צפוי להיות קר לאורך שעות הבוקר.

הטמפרטורות החזויות הלילה: בירושלים 5 מעלות, בתל אביב 10, בחיפה 8, בנהריה 8, בקצרין 7, בצפת 3, בטבריה 10, בטייבה 8, ברחובות 9, בבית שמש 9, בים המלח 13, בבאר שבע 7 ובאילת 10 מעלות.

הערב הנחה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד את ארגון הכבאים להפסיק באופן מיידי את כל הצעדים הארגוניים שנקטו עד כה. בתום פגישה עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הסכימו השניים על הקמת צוות משותף שיופקד על יישב מחלוקות עתידיות, זאת כדי למנוע עיצומים וצעדים ארגוניים במערך הכבאות ככל שניתן.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום