כתב אישום: המחבלים דרסו את שני החרדים וניסו לדקור

כתב אישום הוגש היום נגד צמד מחבלים שדרסו באכזריות שני חרדים סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים. לאחר הדריסה, ניסו לדקור עם סכין אך נכשלו ונמלטו מהמקום תוך שהם פוגעים ברכבים חונים. בתחילה שוחררו במחבלים לאחר שטענו כי היתה תאונה אך בהמשך נעצרו 

חרבות ברזל 9.1.2020 | 16:54

יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבלים נזיה עוויווי (בן 26) ומחמד חדור (בן 18) בגין מעשה טרור של ניסיון רצח.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שחר מלול מפרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט המחוזי בעיר, במהלך חודש מרץ 2019, גמלה בלבם של המחבלים החלטה לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים, ולמות כ"שהידים", וזאת ממניע לאומני אידאולוגי. המחבלים החליטו לבצע פיגוע משולב מתוך מטרה להמית יהודים באמצעות דריסתם ודקירתם על ידי סכין.

כדי להוציא תכנית זו מן הכוח אל הפועל, ביום 26.3.2019, נסעו המחבלים לביתו של מחמד חדור לצורך נטילת סכין אשר תשמש אותם להרג יהודים. לאחר מכן החלו בנסיעה לכיוון העיר העתיקה בירושלים, בניסיון לאתר הולכי רגל יהודים לשם ביצוע פיגוע הטרור הרצחני.

בחצות הלילה, בשעה 00:20 בהגיעם לצומת סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים, הבחינו הנאשמים בשני הולכי רגל א.א. ו-א.פ שהינם בעלי חזות יהודית, הלבושים בבגדים שחורים, חולצה לבנה, ציציות, פאות וכיפות לראשם. באותה העת, המתלוננים עמדו על המדרכה והמתינו למחלף האור ברמזור מעבר החציה, כדי לחצות את הכביש.

לאחר שהמחבלים הנאשמים שוחחו בניהם אודות זהותם היהודית של המתלוננים, החליטו לקטול את חייהם על ידי דריסתם באמצעות הרכב. בשלב זה, האיץ חדור את מהירות נסיעתו ברכב, הסיט את ההגה של הרכב לצד ימין חצה את הצומת כשהרמזור אדום בנתיב נסיעתו ונסע לכיוון המדרכה בה עמדו המתלוננים, מתוך מטרה להורגם.

הרכב ובו המחבלים עלה במהירות על המדרכה, דרס את המתלוננים בעוצמה רבה ונעצר רק לאחר שפגע בעמוד תאורה שהיה במקום. כתוצאה מהדריסה, הועף המתלונן א.א באוויר והוטח כשהוא חבול על הקרקע. בד בבד, נהדף המתלונן א.פ לאחור, נחבל בפלג גופו התחתון ונס בבהלה מהמקום.

בסמוך לכך, ניסה המתלונן א.א. בעודו שרוע על הקרקע, לגרור את גופו לכיוון מקום מחסה. בשלב זה המחבלים שהבחינו בניסיון של א.א להימלט מהמקום, נסעו ברכבם לעברו, מתוך מטרה לדרוס אותו פעם נוספת. לאחר מכן, ירדו מהרכב, כאשר עוויווי אוחז בסכין בידו ונגשו לעבר א.א. אשר נותר שרוע וחבול על הקרקע.

בשלב זה, הניף עוויווי את הסכין בחוזקה לעבר גופו של המתלונן א.א. מתוך מטרה לדקור אותו ולהרגו. בתגובה המתלונן א.א. בשארית כוחותיו, הניף את רגליו באוויר בניסיון להגן על גופו, וכתוצאה מכך הסכין פגעה בעקב נעל שמאל של המתלונן א.א וגרמה לחתך בנעל.

כתוצאה מעוצמת הפגיעה של הסכין בנעלו של המתלונן א.א., להב הסכין התעקם ולא ניתן היה לעשות בסכין שימוש נוסף. בעקבות כך, המחבלים החלו להכות את המתלונן א.א. בכל חלקי גופו באמצעות אגרופים ובעיטות. המתלונן א.א. זעק לעזרה והחל לצעוק "מחבלים מחבלים". עוברי אורח שהיו במקום הבחינו במתרחש, ובתגובה הנאשמים נכנסו לרכב ונמלטו מהמקום, תוך שהם פוגעים בכלי רכב חונים.

א.א. פונה לבית החולים, ונגרמה לו חבלה ושבר ברגל שמאל והמתלונן א.פ פונה לבית החולים וסבל מכאבים ברגליו ובכתפיו.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם עד תום ההליכים, כאשר הם מצרפים לראיות את הודאתם של המחבלים, וכן את תפיסת סכין בזירת האירוע עם d.n.a של נזיה, וכן את עדות המתלוננים ועדותם של עדי ראיה שנכחו במקום הפיגוע.

כזכור, המחבלים נתפסו לאחר הפיגוע אך שוחררו תוך שעות ספורות, לאחר שמסרו גירסה על תאונה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו נכנס לתמונה לאחר פנייה דחופה מצד הנפגעים, ודרש מהמשטרה ומהשר לביטחון פנים מעצר מיידי של המחבלים וחקירת האירוע כפיגוע.

ארגון חוננו אף הביא למשטרה ראיות ועדים שונים, לרבות שיחה שתיארה את מתווה הפיגוע למוקד 100 בזמן אמת. במרחב דוד של משטרת ישראל סרבו לקבל את הראיות והדברים, שחררו את המפגעים שנעצרו, ואף סגרו את התיק. כאמור, לאחרונה פרסם השב"כ כי פענח את הפיגוע, והיום הוגשו כתבי אישום נגד המחבלים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום