נתניהו מאיים: 'מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת'

בתגובה לאיומים שנשמעו מההנהגה באיראן לפגוע בישראל, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מי שיתקוף אותנו יזכה לתגובה מוחצת וכואבת ביותר". נתניהו שב ובירך על חיסול סולימאני

מדיני 8.1.2020 | 13:42

פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (רביעי) לאיומים שנשמעו הלילה מההנהגה באיראן לפגוע בישראל, והזהיר כי "מי שיתקוף אותנו יזכה לתגובה מוחצת וכואבת ביותר".

נתניהו אמר את הדברים בכנס פורום 'קהלת', לכבוד הצהרת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"במזרח התיכון של היום אין יום שדומה למשנהו", אמר ראש הממשלה, "המאבק בין המתונים לקיצונים ממשיך להתנהל במלוא עוזו. האיראנים מבינים שהכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה במדינת ישראל. מדינת ישראל היא העוגן היציב במים האלה. אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו, מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

"היחסים שלנו עם העולם המוסלמי עוברים שינויים דרמטיים", ציין נתניהו, "כמעט לא נשארו מדינות מוסלמיות, שלא נדבר על ערביות, שאין להן יחסים שהולכים ומתהדקים עם ישראל - בעוד אני מדבר, כל יום יש חידוש בעניין הזה".

נתניהו התייחס לחיסול קאסם סולימאני, מפקד 'כוח קודס' במשמרות המהפכה ואמר כי "קאסם סולימאני היה אחראי למותם של חפים מפשע רבים, הוא פגע ביציבות של מדינות רבות וזרע פחד ואומללות באזור, והוא גם תכנן דברים גרועים בהרבה. יש לברך את הנשיא טראמפ על שפעל בצורה מהירה ונחושה נגד הטרוריסט הזה".

מוקדם יותר היום, לאחר מתקפת הטילים האיראנית על הבסיסים של הצבא האמריקני בעיראק, נאם עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, ואמר כי הם נתנו סטירה לאמריקנים. בנאומו, קרא חמינאי לסילוק הכוחות האמריקנים מהמזרח התיכון, מאחר ו"האמריקנים הביאו איתם מלחמות אחים, הרס ושחיתות לכל מקום שאליו הלכו".

חמינאי הוסיף ואמר כי ארגון החיזבאללה משמש כ"ידיים וכעיניים" של לבנון ולדבריו ארה"ב מנסה לחסל את החיזבאללה כדי לעזור לממשלה בירושלים.

נשיא איראן, חסן רוחאני, נאם גם הוא הבוקר ואמר כי ארה"ב "קטעה את ידו" של סולימאני, אך איים כי בתגובה, "רגלה" של ארה"ב באזור תיקטע.

במהלך הלילה שיגרה איראן טילים לעבר שני בסיסים צבאיים בעיראק - בסיס עין אל-אסד ובסיס בארביל, בהם מוצבים כוחות של ארה"ב. לאחר המתקפה, הודיעה איראן כי ירי הטילים באו כנקמה על חיסול סולימאני.

בטלוויזיה האיראנית דווח כי שוגרו 15 טילים משטחה של איראן - בשעה בה נקבר סולימאני. בעיראק טענו כי האיראנים ירו 22 טילים, אך האמריקני דיווחו כי שוגרו 15 טילים - עשרה פגעו בבסיס עין אל-אסד, אחד פגע בבסיס בארביל וארבעה לא פגעו.

גורם אמריקני מסר כי "יש מעט מאוד נפגעים, אם בכלל", אך באיראן דווח כי 80 אמריקנים נהרגו במתקפה, כאשר נראה כי מדובר בהתרברבות שנועדה להאדיר את המתקפה, ללא ביסוס.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום