תביעה של עשרות מליונים נגד דואר ישראל

גם אתם מרגישים שחברת דואר ישראל נהייתה לאחרונה הסיוט שלכם? חבילות שמגיעות אחרי חודשים, או לא מגיעות בכלל או מגיעות לכתובת אחרת ואתם מקבלים טלפון מאדם ישר שנתקל בה | יש מי שמבקשים לתבועה בעשרות מיליוני שקלים את החברה שמתעדפת חברה מסוימת על פני השאר

חדשות בארץ 6.1.2020 | 19:28

דואר ישראל צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בתקופה האחרונה, ואולי אפילו בשנים האחרונות, עשרות אלפי לקוחות דואר ישראל מתלוננים על שיבושים בחלוקת הדואר. חבילות שנשלחות בפורים ומגיעות בט"ו בשבט במקרה הטוב, או לא מגיעות כלל במקרה הרע. היום (שני) הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 50.6 מיליון שקל. הטענה היא שדואר ישראל מתעדפת את אמזון על פני שאר לקוחותיה, תוך הפרת חוזה. כך דווח ב'דה-מרקר'.

מי הגיש את התביעה הוא מרדכי ארנון, בעליו של עסק מכירות פומביות באינטרנט, שמשתמש באופן יומיומי בשירותי הדואר של דואר ישראל. לטענתו, כתוצאה מהתיעדוף האסור של דואר ישראל, הצטברו אצלו חבילות של מאות לקוחות מאוקטובר 2019, מה שפוגע לו קשות בעסק.

במכתב התביעה נכתב, כי "התובע החל לעקוב אחר כל חבילה וזיהה כי הנתבעת (הדואר) אכן לא עמדה בהתחייבויותיה לגבי מועדי השליחויות. הוא פנה לסניף הדואר בחדרה וביקש לדעת מדוע חל עיכוב במסירת השליחויות. מנהלת סניף חדרה הבהירה לו - 'אני מצטערת, אנחנו בקריסה".

אלון מספר כי יש בידיו כ-16 דוגמאות לשליחויות שאיחרו או לא הגיעו כלל, שאותן הוא יספק לבית המשפט. גם שירות משלוח 10 המציע משלוח חבילה תוך 2 ימי עסקים בתשלום נוסף, לא צלח.

בתביעה נטען, כי "הנתבעת (הדואר) ידעה שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, וזאת בשל האסטרטגיה לתעדף את חברת אמזון על פני שאר לקוחותיה, ולמרות זאת בחרה להמשיך ולהכשיל את התובע והמשיכה למכור לו שוברים".

ואיך הגיעו לסכום של 50.6 מליון ש"ח?  211 שקל זהו סכום הנזק שמעריך אלון שנגרם לו כתוצאה מהעיכוב במסירה, וכי בקבוצת הנפגעים יש כ-100 אלף בעלי עסק, שכל אחד מהם צרך בממוצע 2.4 שליחויות שהתעכבו או לא הגיעו. 

מדואר ישראל נמסר בתגובה לפרסום ב'דה-מרקר': "התביעה טרם התקבלה במשרדנו. לכשתגיע, נבחן אותה ונשיב במסגרת ההליך בבית המשפט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום