תל אביב: במשך כשעתיים כ-74 מ"מ של גשם

ברשות המים סיכמו את כמויות הגשמים שירדו במהלך סוף השבוע כאשר בגוש דן ירדו כ-74 מ"מ בתוך כשעתיים בלבד, מה שהוביל להצפות ולאסון הקשה במעלית בדרום העיר

מזג האוויר 4.1.2020 | 18:37

ארכיון | פלאש 90

ברשות המים סיכמו הערב (מוצ"ש) את כמויות הגשמים שירדו במהלך סוף השבוע כאשר בגוש דן ירדו כ-74 מ"מ בתוך כשעתיים בלבד, מה שהוביל להצפות ולאסון הקשה במעלית בדרום העיר.

במהלך סוף השבוע ירדו כמה עשרות מ"מ גשם באזורים שונים: גליל מערבי ועליון, גוש דן, אזור גן יבנה. כתוצאה מכך התפתחו זרימות חלשות עד בינוניות בנחלים באזור זה:  בנחל איילון - ספיקה של 75 מק/שנ׳, באלה גן יבנה - 45 מק/שנ.

באזור העיר תל אביב ירדו במשך כשעתיים כ-74 מ"מ גשם, מתוכן כ- 50 מ"מ בחצי שעה, מה שגרם להצפות כבישים, אסון המעלית, הצפת אצטדיון בלומפילד ועוד.

מרשות המים נמסר כי: "מערכת הגשם הזו עדיין לא השפיעה על הכנרת וקצב העליה מעט יותר מכס"מ ליום, והמפלס נכון לעכשיו עומד על 211.50-. שזה עליה של 3 ס״מ מיום חמישי בבוקר.

"הגשם אמור להימשך גם מחר ואחרי הפוגה קצרה ביום שני שוב צפויים הגשמים לשוב בשלישי וברביעי. כרגע הגשמים מתמקדים באזור דרום, בקו ירושלים - אשקלון".

בתוך כך, משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער.

במהלך היום התקבלו אלפי שיחות במוקד משטרת ת"א וביניהן, סמוך לשעה 12:30 , התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח אודות אדם הלכוד בדירת מרתף מסורגת, שהוצפה ברחוב אלנבי בת"א, כשהמים מגיעים לגובה מותניים וממשיכים לעלות.

עם קבלת הדיווח , שוטרי יס"מ הגיעו במהרה למקום, פרצו את הסורגים שבחלון הדירה והצליחו לחלץ את הלכוד, כבן 49, אשר היה במצב של היפוטרמיה.

גם באור יהודה , התקבל היום ב דיווח אודות בית שהוצף , כך שהמים הגיעו עד עד המכשור המציל חיים. בעקבות הדיווח, מתנדבים מיחידת הג'יפים של המשטרה פלסו דרך וסיוע לצוות הרפואי להגיע לבית המוצף וביחד העבירו את האישה למקום מבטחים.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום