כתב אישום יוגש נגד השוטר שמשך מפגין בפאות

במחלקה לחקירות שוטרים הוחלט להגיש כתב אישום נגד שוטר שתועד מושך מפגין חרדי בפאותיו, זאת חצי שנה לאחר המקרה ולאחר שהועבר מתפקידו 

חדשות בארץ 1.1.2020 | 12:11

פאה. אילוסטרציה צילום: אוראל כהן, פלאש 90

חצי שנה לאחר ששוטר תועד מושך בפיאותיו של מרדכי קרויזר בבית שמש, הוחלט במחלקה לחקירת שוטרים להגיש נגדו כתב אישום, כך פורסם לראשונה הבוקר (רביעי) ב'כאן חדשות'.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי כתב האישום יוגש כבר היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים, על תקיפה וגם על שיבוש הליכי חקירה.

מדובר בתיעוד יוצא דופן, שפורסם בתחילת חודש תמוז תשע"ט, בו נראה מרדכי קרויזר, צעיר חרדי שנעצר במהלך מחאה בעיר בית שמש, במסגרת פינוי בתי הכנסת על ידי העירייה.

במהלך המעצר, כך ניתן להבחין באופן ברור מתיעוד הוידאו, נראה השוטר כשהוא תופס את הפאות של הצעיר החרדי - ומושך אותן. מראה המזעזע את כל מי שצופה ובעל קונוטציה לימים אפלים.

"המראה המביש של שוטר המושך בחזקה בפאותיו של חרדי תוך כדי מעצר, צריך לטלטל כל ישראלי. על המשטרה לערוך בדק בית כיצד אירוע כזה על גבול האנטישמיות מתרחש בתוכה, לטפל במקרה ולהבטיח שמראות כאלו לא יישנו" אמר שר הפנים אריה דרעי, לאחר שצפה בסרטון.

לדבר השר, "קו ישר עובר בין ההסתה החמורה ומשולחת הרסן שאנו עדים לה כלפי הציבור החרדי לבין המראות הללו. אני מקווה שהאירוע הזה יהווה תמרור עצור ושינוי מיידי של צורת השיח כלפי הציבור החרדי".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס אף הוא לסרטון וצייץ בחשבון הטוויטר: "האירוע בו נראה שוטר משטרת ישראל מושך בפאותיו של עצור תוך כדי מעצרו הוא אירוע מחריד וחמור מאד ונכון נהגה המשטרה שהשעתה מיידית את השוטר". ארדן הוסיף "אני מגנה כל אלימות של שוטר והפעלת כח שלא לצורך ביצוע משימתו. יש לסיים את חקירת השוטר בדחיפות ולפרסם הממצאים והענישה לציבור כמסר נגד אלימות שוטרים".

בעקבות התיעוד המסעיר הודיעה אז המשטרה כי השוטר הועבר מתפקידו באופן מיידי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום