ביהמ"ש יתיר פרסום תכתובות בין אפי נוה לשופטים?

השחיתות במערכת המשפט: לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה הבוקר בקשה על ידי חדשות 13 להתיר לפרסם את תמלילי השיחות בין אפי נוה לשופטים • "הרשות השופטת אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו"

חדשות בארץ 29.12.2019 | 14:55

אפי נוה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת דליפת תכולת הטלפונים של אפי נוה: לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה הבוקר (ראשון) בקשה להתיר לפרסום תמלילי שיחות בין שופטים לבין יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה.

במסגרת הבקשה שהוגשה על ידי חדשות 13, צורפה הודעת הרשות השופטת לפיה אין לשופטים התנגדות לכך. מדובר בהודעה חריגה שפורסמה על ידי הנהלת בתי המשפט ביום שישי, בה הודיעה כי היא אינה מתנגדת לפרסום ההודעות ממכשיר הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, על רקע הפרסומים אודות קשרים בינו לבין שופטים. "הרשות השופטת אינה מבקשת לכסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו".

בהודעה נכתב: "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של עו"ד אפי נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים. ככל שהדבר תלוי בה, לרשות אין כל התנגדות שהחומרים ייחשפו על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה".

בתוך כך, בכירי אגף החקירות של המשטרה, צפויים להפגש בתחילת השבוע עם בכירי הפרקליטות, כדי לדון בדרכים לבלום את הדליפה של חומרי נווה עליה דיווח דורון הרמן ומעוז צור בחדשות 13. על פי הפרסום, נבדקת האפשרות לפתוח בחקירה ולחקור את כל מי שידוע כי החזיק בחומר הגולמי.

בשבוע שעבר דווח בעיתון "הארץ" כי אפי נוה קידם לכאורה מועמדות של שופט בכיר לתפקיד יוקרתי בתמורה למימוש אינטרסים הקשורים בעבודתו. המידע לא נבדק על ידי המשטרה במסגרת פרשת החשדות לשחיתות נגד נוה, שבמסגרתה הוחלט להעמידו לדין בכפוף לשימוע על קבלת שוחד מהשופטת אתי כרייף.

הבוקר דיווח אמוץ שפירא בכאן חדשות, כי שופט העליון שהיה בקשר עם אפי נוה בטרם מינויו - לא שובץ לדיונים השבוע. בהנהלת בתי המשפט אמרו כי השופט בחודש שבתון שתוכנן ואושר לו לפני שנה, כפי שכל שופט בעליון מקבל. ביום שישי פורסם בכאן 11 כי יו"ר לשכת עורכי הדין דן עם השופט על מהלכים למינויו לתפקיד שופט בבית המשפט העליון, ובקידום מועמדותו על ידי נוה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום