בג"ץ דחה את בקשת היועמ"ש והוא יחויב להעביר את עמדתו לפני הדיון

לקראת הדיון על כשירותו של נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה פנה מנדלבליט לעליון בבקשה שהדיון בעניין יהיה בשאלה האם לדחות את העתירה על-הסף או לדון בה לגופה. אך בג"ץ דחה את הבקשה ומנדלבליט חויב לפרסם חוות דעתו לפני החלטת בג"ץ

פוליטי 26.12.2019 | 20:37

אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נדחתה בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחכות להחלטת בג"ץ האם לדון בעתירה על כשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו ורק אחריה להעביר חוות דעת בעניין. דחיית הבקשה תחייב את היועץ המשפטי לממשלה לפרסם חוות דעתו לפני החלטת בג"ץ.

מוקדם יותר היום דיווחנו כי לקראת הדיון שייערך בשבוע הבא בבג"ץ היועמ"ש פנה לעליון בבקשה שהדיון בו יהיה ביחס לשאלה אם לדחות את העתירה על-הסף או לדון בה לגופה.

בהודעת היועמ"ש נאמר, כי בהחלטת השופט גרוסקופף הוא הורה למעשה ליועמ"ש להגיש את חוות דעתו בסוגיה האמורה. אלא ש"בנסיבות אלה, וכל עוד לא התקבלה הכרעה כאמור, היועמ"ש סבור שאין בסיס משפטי לחייבו להגיש עמדה מטעמו לגופם של דברים, כפי שמבקשים העותרים, טרם קיום דיון בעתירה, וללא הוצאת צו על תנאי ולאחר מכן צו מוחלט".

מנדלבליט הדגיש בפנייה לבג"ץ כי בית המשפט לא הכריע "אם בכוונתו לדון בסוגיה לגופה". לכן, לפי מנדלבליט, על בג"ץ להחליט אם הוא דוחה באופן מיידי את העתירה או לא: "היועץ המשפטי לממשלה מבקש כי הדיון שיקיים בית המשפט בעתירה ביום 31.12.19, יהיה ביחס לשאלה אם לדחות את העתירה על-הסף או לדון בה לגופה".

הדיון בעתירה בענינו של נתניהו נקבע ליום שלישי הקרוב, והוא יישמע בפני הנשיאה אסתר חיות, סגנה השופט חנן מלצר והשופט עוזי פוגלמן.

ביום שישי האחרון אמר היועמ"ש, כי אין טעם להגשת חוות דעת מטעמו, כל עוד שבית המשפט לא החליט להכריע בעתירות שהוגשו. "ככל שבית המשפט לא ימצא לנכון לדון בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת מטעמו בסוגיה", נכתב בהודעה מטעמו. כמו כן, מנדלבליט הבהיר כי הוא משאיר לבית המשפט את ההחלטה האם לדון בעתירות לפני הבחירות במרץ, כשלעמדתו ישנם שיקולים בעד ונגד.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום