ח"כ גולן על ירי הרקטה לכנס של נתניהו: "אני ממש שמח שזה קורה לו"

האלוף במיל' ח"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי התייחס לירי הרקטה על כנס הפריימריז באשקלון של ראש הממשלה: "אני שמח שזה קורה לו, במקום לקחת את הישגי מבצע עופרת יצוקה שהושגו בתקופתו אולמרט כראש ממשלה, אנחנו לא עושים כלום"

פוליטי 26.12.2019 | 18:05

הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי התייחס היום (חמישי) בראיון ל'ערוץ כנסת' לירי הרקטה אמש על כנס הפריימריז באשקלון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי, "אני שמח שזה קורה לו, אתה יודע, במידה מסיומת, ממש שמח שזה קורה לו". כזכור, במהלך הכנס באשקלון נשמעה אזעקת צבע אדום ונתניהו פונה למרחב המוגן, בדומה לאירוע שקרה לפני 3 חודשים באשדוד.

בראיון לנדב אלימלך הסביר האלוף במיל' גולן את שמחתו, "אתה יודע למה? מהסיבה הפשוטה, זו בעיה שמלווה את שלטון נתניהו מ-2009, מסיום מבצע עופרת יצוקה, שבה פעם ראשונה הסברנו לחמאס בצורה מאוד אלימה שאנחנו לא נקבל את המציאות המתמשכת הזאת של ירי על תושבי ישראל. לצערי, במקום לקחת את הישגי המבצע ההוא שעוד הושגו בתקופתו של אהוד אולמרט כראש ממשלה, לקחת מההישגים האלה ולבנות הסדרה כל שהיא עם חמאס, אנחנו לא עושים כלום"

"נשארים פסיביים ונתונים לחמאס להוביל ולקבוע את המציאות שלנו ואת המציאות של תושבי עוטף עזה, זה דבר שהוא בלתי נסבל. למצב בעזה יש רק 2 בררות, או להיכנס למבצע רחב היקף, כולל פלישה יבשתית עם כל סד"ק צה"ל הנדרש ולמוטט את שלטון חמאס, או להגיע איתו להסדרה, נדמה לי שעדיפה הברירה השניה על פני על ברירה אחרת, אז בואו נלך להסדרה".

כזכור, אזעקות הופעלו אמש בעיר אשקלון ובישובי עוטף עזה אמונים, עזריקם, שדה עוזיהו, באר גנים, ברכיה, הודיה, ניצנים וניר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית. האזעקה באשקלון נשמעה במהלך כנס פריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשקלון, בהשתתפותו ובהשתתפות בכירי הליכוד.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בהם מתחמים צבאיים של הארגון. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל הלילה. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

נתניהו עלה אמש לנאום לאחר שנאלץ להתפנות למרחב המוגן בעקבות האזעקה ואמר כי, "ההוא שירה בפעם הקודמת כבר איננו, זה שניסה לירות עכשיו, שיתחיל לארוז את החפצים". עוד הוסיף, "החמאס והג'יהאד האסלאמי לא רוצים שאני אנצח, מה לעשות. על אפם ועל חמתם אנחנו ננצח".

"זה לא התקפה עלי, או על אשדוד במקרה ההוא, על אשקלון במקרה בזה", המשיך ראש הממשלה, "זה התקפות וחוזרות על הישובים שלנו ועל האזרחים שלנו. המחשבה שלהם שלא נכה בהם חזרה או שאנחנו נישבר. אתם תישברו? העם הזה חזק, עוצמתי, כי יש לנו לא רק עוצמה צבאית ומדינית, יש לנו לפני הכל עוצמה רוחנית, זה מה שהתנועה הזאת מייצגת, האמונה במורשת ישראל, ובנצח ישראל, אנחנו יודעים שאנחנו כאן בשליחות הדורות, באמונה מאה אחוז, השלהבת הזאת בוערת בתוכי ובוערת בכם".

ראש הממשלה תקף את מפלגות השמאל: "יש לנו חילוקי דעות עם היריבים שלנו, הם מדברים גבוהה גבוהה אבל בסוף הם באים ומרכינים ראש ואומרים פשענו, גזלנו, יעזבו אותנו לנפשינו. אנחנו לא נרכין ראש, אנחנו מרימים ראש. אני בא ואומר להם, אני גאה לייצג את העם היהודי, עם בן 4000 שנה, לא גזלנו שום דבר, זאת ארצנו, זאת מולדתנו. הגישה הזאת תיבחן במרץ, בבחירות הקרובות לכנסת".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום