לפיד עקץ את יהדו"ת: "מברך מראש את ליצמן על נצחונו בפריימריז"

יו"ר יש עתיד עקץ את יו"ר יהדות התורה ואת ראש הממשלה המקורב לחרדים: "מברך מראש את יעקב ליצמן על נצחונו בפריימריז בליכוד", צייץ לפיד בטוויטר. בליכוד לא נשארו חייבים והגיבו ללפיד: "יאיר, בהצלחה בפריימריז ביש עתיד"

פוליטי 26.12.2019 | 14:12

פלאש 90

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עקץ היום את יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן ברקע הפריימריז בליכוד שם צפוי לנצח ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכידוע נמצא בשנים האחרונות בשיתוף פעולה מלא עם המפלגות החרדיות: "מברך מראש את יעקב ליצמן על נצחונו בפריימריז בליכוד", צייץ לפיד בטוויטר. בליכוד לא נשארו חייבים והגיבו ללפיד: "יאיר, בהצלחה בפריימריז ביש עתיד".

כזכור, יש עתיד הודיעה לאחרונה כי הוחלט להאריך את כהונתו של יאיר לפיד כיו"ר המפלגה עד תום הכנסת ה-25, זאת בניגוד לתקנון המפלגה שמחייב פריימריז בתום הכנסת ה-22. "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה- 21 וכנסת ה- 22 יחד עם הקמת מפלגת "כחול לבן", הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת כנסת ה- 25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות", נמסר מהמפלגה.

ההודעה מגיעה בעקבות "תזכורת" שפרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל, כי על פי תקנון מפלגת יש עתיד, "היו"ר המייסד יכהן עד תום תקופת כהונתה של הכנסת ה-22, או עד שיודיע על פרישה מתפקידו או עד שייבצר ממנו לכהן כיו"ר המפלגה, לפי המוקדם. עם סיום כהונתו של היו"ר המייסד ייערכו בחירות ליו"ר המפלגה", כך על פי הפרסום באתר הרשמי של המפלגה, שטרם שונה.

זאת לא הפעם הראשונה שלפיד מאריך את כהונתו. על פי תקנון המפלגה המקורי שנכתב בעת ייסוד המפלגה, לפיד היה אמור לכהן כיו"ר עד תום הכנסת ה-20, אלה שלפני כשלוש שנים פורסם כי החליט להאריך אותה עד תום הכנסת ה-21, ושלושה חודשי לאחר מכן החליט להאריך אותה שוב עד תום כהונת הכנסת ה-22, כך שמדובר כבר בפעם השלישית שלפיד מאריך את כהונתו, אך הפעם לשלוש קדנציות בבת אחת.

"התקנון שונה כבר בינואר 2014 על ידי הנהלת המפלגה המורכבת ממנכ"ל, רואה חשבון, שניים ממייסדי המפלגה ואדם נוסף", נמסר אז מהמפלגה. יצוין, שבעת שהמפלגה הוקמה ב-2012, לפיד כונן תקנון לפיו יו"ר המפלגה לא יצטרך לעמוד לבחירות לשתי הכנסות הבאות, ולאחריהן יתקיימו בחירות לתפקיד היו"ר ופריימריז לחברי הכנסת כמו במפלגות אחרות.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום